Mission accomplished!

Flaggningen gick finfint, men lite knepigt var det när linorna var fastfrusna i stången. Vi har fyra flaggstänger, och den sista var så frusen att jag var tvungen att andas på knuten för att få upp den. När jag kom hem blev jag så trött och frusen att jag dök i säng, maken fick ta till alla möjliga knep för att få Sanna att inte klättra så mycket på mig. De gick till och med ut och cyklade i kylan, det var det enda som distraherade henne. Men trots en tupplur kunde jag inte komma i form, kroppen värkte, jag mådde illa och var bara helt slut. Fick i stort sett inget gjort, men det blev lite bättre med ett par alvedon. Farmor och Dole kom och hämtade prinsessan vid tre, hon ska på semester till Torslanda några dagar. Hon hade packat hela morgonen. Dockvagnen var laddad med dockor, bamseresväskan fullproppad med filmer och lite fler dockor och en hel tomtepåse med ombyteskläder. Mamma och pappa fick varsin puss och kram och sen studsade hon ut genom dörren, hur glad som helst.
Jag gick ner och spelade lite xbox och sen åkte maken med mig till jobbet och flaggade ner. Arbetsdagen färdig! Vi åkte hem och lagade lite middag, såg på tv och njöt faktiskt lite av att vara lite Sanna-lediga. Hon har varit rätt så pigg det senaste medan vi fortfarande är genomförkylda och lite tråkiga. Imorgon skall maken fresta mitt nyårslöfte genom att ta med mig in till stan och shoppa nya jeans - till honom! Lite elakt faktiskt, men ett bra eldprov. Vi ska också byta julklappsplånboken och äta köttbullefrukost. Vi har pratat om att ta middag och bio på kvällen, men helt ärligt går det ingen film vi har jättelust att se. De senaste två filmerna jag har sett på bio har varit sådär, det är faktiskt lite att kasta pengarna i sjön. Vi väljer mellan Yes Man och Eden Lake, vi får se vad, och om, det blir.

Maken fick ju öroninflammation i söndags och har ett par dagar kvar på sin kur. Värken försvann nästan direkt, men han har ett envist ringande i örat sedan dess. Det låter ju som tinnitus, och jag har försökt läsa mig till om det är bestånde eller inte. men inte fått några säkra svar. Nån som vet om det går över eller om han ska söka igen? Tinnitus är ju verkligen jobbigt att ha.

Har faktiskt inget mer intressant att skriva, och kommer inte på något roligt klipp att dela med mig av heller. Det får vara bra för idag helt enkelt! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: KarinK

AUSTRALIA! Helt ljuvlig!Inte smörig utan bara too much av allting på ett bra sätt. Tror även Stefan kommer tycka om den. Vi var fyra stycken med väldigt olika smak, men alla tyckte det var bra underhållning!

2009-01-02 @ 10:00:02
URL: http://pixelochprosa.wordpress.com
Postat av: -ME-

Haha, han får väl sitt när ni ska på hockey och han inte får spela? :p



Vi blir barnlediga imorrn kväll och jag läääängtar. Man behöver lite andrum emellanåt. Jag tänker inte skämmas för det. Det är så jädra lätt att glömma bort varandra när barnen är emellan hela tiden.

2009-01-02 @ 10:18:22
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh är ni barnlediga? Mysigt!



Emma blev glad men inte så glad som jag hoppats. Seth fick en megatraktor som hon istället blev avis på. Men jag tror det blir bättre än nyhetensbehag lagt sig.

2009-01-02 @ 15:12:12
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Malin

God fortsättning på det nya året!!! Stckars dig, genom frusen och kall, som ska sköta flaggorna! Vad det gäller öroninflammationen, så tror jag det ljudet också kommer att försvinna inom ett par dagar. Så hade dottern också, när hon hade öroninflammation i vintras! Kramiz M

2009-01-03 @ 11:27:23
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hej!

Nu när du skrev det har jag för mig att jag också hört något om det, med tickandet alltså.

Spännande.

Jag har gett dig en Award. :)

Hoppas han slipper ringandet i öronen snart.

Var rädd om dig.

Stor kram

2009-01-03 @ 13:43:36
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Jessica

Japp, Sanna och Ingrids är de enda jag kan i huvudet. Sanna för att vi skulle fått samtidigt, och Ingrids för att hon föddes dagen före Seth. Hon fyller alltså imorgon den 4/1.



Kram

2009-01-03 @ 16:25:44
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0