Kalasklart!

Milde tid, tänk att kalas kan ta så på krafterna! Jag har varit igång sen jag gick upp vid niosnåret. Och nej, man ska inte klaga när man är barnledig och kan sova till nio, men ändååååå! Maken och jag gick upp, duschade och åkte till stan. Vi åt sedvanlig köttbullefrukost, och gick sedan och handlade. Två barkis, ett valnötsbröd och ett GI-bröd på Jerkstrands Konditori, och en jäkla massa pålägg på Albert Anderssons Chark i Saluhallen: rostbiff, skinka, leverpastej, kalvkorv och plommonspäckad karré. En vanlig hårdost och en blåmögelost fanns redan hemma. Sedan till Steinbrenner och Nyberg och hämta tårtan och så hem igen. Packa upp, städa, duka, baka kokosrutor (två gånger, för det bidde fel på den första) och allmänt fix. Plötsligt var klockan ett och folk skulle komma två. Vi skar bröd och lade upp pålägg. Jag önskar att jag var lika snoffsig som min mor och syster på det, men det såg väl ändå rätt okej ut hoppas jag. Sen började folk så sakteliga trilla in, Sanna först som tur var, eftersom hon inte var kalasklädd och så. Vi mumsade på mackor och sedan öppnade Sanna sina presenter. Hon fick kläder, dockkläder, böcker och - en sparkcykel och den efterlängtade dansande Dipsydockan. Lyckan var total. När paketen var uppackade åt vi Teletubbiestårta och/eller glass och kakor. Det var gott, men jag tror folk var ganska mätta på mackorna för det blev en hel del kakor över. Jag trodde nästan att sparkcykeln skulle följa med upp i sängen, men tack och lov glömde födelsedagsbarnet av den när hon blev för trött. Svägerskan och hennes fästman samt Dole stannade kvar efter kalaset. Det spelades spel och så köpte vi hem middag från Johanssons, det var gott. Till slut, runt nio, varvade Sanna ner tillräckligt för läggning, väl i säng somnade hon som en stock efter två böcker. Själv ska jag bara varva ned lite till, sen ska jag också sova. Här kommer dagen i bilder:
 Sanna och kusin Anna busar med mormor och Sannas farmor i soffan.  Födelsedagsbarnet packar upp paket med hjälp av pappa. I det här paketet var det pärlor från faster Kicki och Jörgen.  Vad kan det vara i det spännande paketet från Dole, skickat med UPS ända från England? (Tydligen hade frakten kostat mer än presenten, Sanna har verkligen Dole runt lillfingret). Maken visar stolt upp etiketten:  Och det går ju knappast att ta miste på glädjen över innehållet heller: . Och så tårtan som följde samma tema:  Jag smakade inte på den själv, men den sades vara frisk och god med mycket hallon i. Sanna och kusin Anna hade fiskedamm också. Kusin Emrik gjorde en kvick visit men fick åka tidigare då det fanns fler kalas att besöka idag. Därför fick han med sig sin godispåse i handen. Men storfiskarna kämpade tappert med det stora spöt och fick ett rejält napp:   Men när kvällen började lida mot sitt slut var det ett trött litet födelsedagsbarn som tog på sig det nya nattlinnet från mormor och morfar, hämtade favoritboken (Emma hos doktorn) och kröp upp i soffan hos Jörgen: . Sanna sade flera gånger under kvällen vilket roligt kalas hon hade haft, och det var ju faktiskt det som var meningen. Då betyder trötta fötter absolut ingenting!

Här kommer förresten ett par bonusbilder som jag hittade i kameran. Det var tidigare i veckan då jag hade varit uppe en sväng. Tydligen hade Sanna vaknat och letat lite efter mig, men hittat en annan mjuk plats att sova på än mammas arm:
  



Och NU är det läggdags även för mig. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Karin

Kul att se alla bilder ni tagit och vad roligt att Sanna var nöjd med sin dag. Jag älskar kalas - när jag ser era foton längtar jag till april då jag skall få förbereda Elliots.

Kram

2009-02-01 @ 07:55:12
URL: http://karinj.blogg.sen
Postat av: -ME-

Åh, jag kan sakna den där massiva presenthögen man fick när man var liten, det är ju liksom inte så längre. Eller kanske inte grejorna i sig, utan den där helt överväldigande känslan...Att få vara så centrum och bortskämd tror jag också jag saknar? Jag får inga vuxenpoäng på det va? s

2009-02-01 @ 09:26:58
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: KarinK

Fina fina Sanna!

2009-02-01 @ 11:26:15
URL: http://pixelochprosa.wordpress.com
Postat av: Jessica

Vilken perfekt "födelsedag" för Sanna! Förstår att hon var helnöjd! Kalas tar på krafterna, hoppas en natts sömn fått dig på benen igen. Kramar

2009-02-01 @ 11:45:59
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilket lyckadt kalas, och vilka härliga bilder... speciellt de korten hon ligger och sover på... de är bara för söta... kramiz M

2009-02-01 @ 22:22:50
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0