Vad kan man säga?

Jag vet att jag har rätt så sjuk humor ibland, snudd på gränsen till pubertal. Och ibland är ju hjärnan inte riktigt med, man är trött efter arbetsdagen och man försöker hitta på vad man ska ha till middag. Och så snubblar man över saker som inte är menade att vara roliga, men som på något sätt blir det när synapserna i hjärnan inte riktigt åker i de banor de ska... Eller är det bara jag som tycker sånt här kan vara lite roligt?



En sak kan jag säga iallafall - det blev inte lax till middag.

Idag har jag varit hemma och vilat en skraltig rygg. Har väl vridit bäckenet eller något och efter en ganska produktiv, men slitsam, dag på jobbet igår kände jag igår kväll att jobbet fick klara sig utan mig idag. Och när jag imorse såg att det fallit snö så kändes beslutet ännu mer rätt. De var tre stycken imorse så jag har inte alltför dåligt samvete. Så idag har det varit jag, värmedynan och ett par filmer. Jag såg "Sisterhood of the traveling pants". Den var supermysig men lite sorgligare än vad jag hade väntat mig. Klart sevärd iallafall!

Just nu händer det inte så mycket i källaren, det står fortfarande och torkar, men firman som sköter torkningen ska komma nästa vecka och mäta. Förhoppningsvis är det torrt så byggfirman kan komma in och börja bygga upp golvet igen. Vi har även lyckats enas om kakel och klinkers, det blir gråa toner. Och i helgen kommer svägerskan ner med sin fästman, målare J. Han och maken ska spackla väggarna och måla taken och så ska han ha med sig färgprover och tapetprover. Och en sak till! Maken har slängt ut den äckliga hörnsoffan som de föregående ägarna lämnade åt oss i gillestugan. Den har varit rätt okej, men när vi tog isär den och bar upp den såg vi att det var fullt av gamla matrester i den, så vi dumpade den. Istället sätter vi ner vår nuvarande soffa i gillestugan och köper en ny till vardagsrummet! Den blir av byggbar modell Bryssel från EM. Vi ska ha tresitssoffan med divan och nackstöd i ett brunaktigt tyg. Jag längtar!!!

Snart kommer Sannastumpan hem från en visit i Torslanda, längtar efter henne! Men tills dess ska jag återge ett samtal jag hade med henne i torsdags när det hade fallit lite snö:
Sanna: "Det ha snöat mamma! Om det kommer meja snö kanse pappa kan åka fidej med mig!"
Mamma: "Pappa är ju jätteduktig på skidor, han blir säkert jätteglad om du vill åka skidor med honom."
Sanna: "Mm, jag ska flåga pappa om han vill åka fidej med mig, jag tlol han vill det. Pappa älskaj mig mest heeela väden!"
Mamma: "Ja, pappa och mamma älskar dig mest i hela hela världen!"

Häromdagen hostade hon och sen sa hon: "Näj man hostaj och nysej så ska man säga fosäkta." "Vad ska man säga sa du?" frågade jag. "Fosäkta." Två fejkade hostningar senare sa hon "fosäkta" igen. Och då fattade jag. Ursäkta menar hon, sötungen!

I tisdags var vi på treårskontroll, det gick jättebra. Jag sa på telefon när vi bokade tid att Sanna är lite blyg och behöver tid på sig, vi var där i nästan en timme, så hon lyssnade verkligen på mig. Och hon var jättebra med Sanna, det kändes superskönt! Hon kunde alla ord sköterskan frågade efter och gjorde sånt som hon sa. Hon låg lite efter med målningen, men det fäster jag mig inte vid. Sanna målar inte särskilt mycket, hon tycker det är roligare med pussel, memory och halsband. På dagis sa de häromdagen att hon var väldigt avancerad med memory för sin ålder, och även om det inte är någon utvecklingstävling så känns sådant ändå kul att höra. Men även om de inte sade sådana saker så hade jag varit stolt över henne ändå, hon är ju vår och vi är stolta över henne vad hon än gör!

Imorgon ska vi möta mormor och morfar på stan för köttbullefrukost och det är alltid mysigt! Sen tror jag att det blir lekdag i snön för far och dotter, och kanske för mamman också om ryggen håller. Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vi har nästan en sådan soffa från EM! Tresits med divan i beigeaktigt tyg, men våran heter nog Luango. Nu har tyget dock blivit utslitet (efter ett år) så jag ska snart få tummen ur och åka dit med en kudde.



Seth får ingen treårskoll, han hade 2,5 årskontroll istället och jag minns att han målade men hon sa inget, jag tror vi har en sådan sköterska som inte säger om barnen "ligger efter". Seth låg ju efter med talet men han klarade 10 ord vid 18 mån som man skulle och nästa koll kom ju i somras när han precis lärt sig 5-ords meningar. Emma va duktig med talet och lärde sig några ord, men nu säger hon inget och kommer inte klara 10 ord på tisdag.



Fast nu är jag ju inte orolig, jag vet ju att Seth började prata jätte bra när det väl kom.



Oj vad långt det blev.



Ha en skön helg! Kram

2009-02-20 @ 21:46:48
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Nettan

s Pinklax.... den var faktiskt skoj!



Jo, du är utmanad också. http://witchypooscorner.blogspot.com/2009/02/jag-har-blivit-utmanad.html



Tjing!

Kramen

2009-02-20 @ 22:35:26
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: Karin

Jag är nog också väldigt pubertal i min humor för jag tyckte att det med laxen var jättekul!



2009-02-21 @ 10:28:41
URL: http://karinj.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken skojig historia bakom bloggnamnet!!! Bloggen är ju så fin också, grodan ser läskande god ut vill jag lova! Jobbigt med att du har ont...håller tummar och tår att du snart känner dig bättre! Kramiz M

2009-02-23 @ 09:39:22
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0