Strålande lördag

Ett sånt fantastiskt väder det har varit i Göteborg idag! Solen strålade från en klarblå himmel och det var krispigt kallt ute, men man kan ändå skönja att våren kanske kommer i år igen!
Jag träffade Karin, Lisa och Lina på stan för en kreativ dag. Lina ska gifta sig om en dryg månad och jag är engagerad för blommor, Karin för hår. Eftersom Lina inte hade någon klar uppfattning om vilken typ av blommor hon ville ha hade detta högsta prioritet. Hennes klänning är helt fantastisk, sydd i ett blått brokadtyg av hennes blivande man och hennes hår skall vara fyrtiotal/pin up-inspirerat, så vi letade efter en ganska nätt bukett med mjuka blommor, men den fick inte vara för gullig. Till slut föll valet på vita ranunklar  med inslag av blålimegrön hortensia , alltså blå hortensia som ännu står i knopp. Vi köpte hem det vi behövde och medan Karin testade hår band jag en provbukett och en corsage. Och jag måste faktiskt säga att jag blev rätt nöjd! Det ska bli kul!
Vi hann också med lite fika och en omgång hattprovning på underbara Prickig katt. En helt härlig dag med andra ord!

Jag fick ett par timmar ensam hemma innan maken kom hem med rumpestumpan. Maken hade åkt ut tidigt för att hinna tvätta ett par maskiner, så nu är det också gjort. Men det stinker något fruktansvärt här hemma, vet inte om det är fukt eller avlopp, kul är det inte.

Imorgon skall vi till Claudia på treårskalas! Sanna har längtat jättemycket, det ska bli mysigt. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: -ME-

Buketten låter helt ljuvlig! Får vi se sen? Och om bruden inte vill vara offentlig online, kan du be henne att du får mejla? Jag VILL se!!



Jag kollade upp tefaten igår och nej, de säljer dem inte i lösvikt eftersom de nästan inte väger nåt. Tiopack för 10:- är det som gäller. Sorry. :(

2009-02-15 @ 08:24:14
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: Karin

Bästa dagen i år, alla kategorier!

2009-02-15 @ 10:24:29
URL: http://pixelochprosa.wordpress.com
Postat av: Malin

åh, det låter jättevackert!! Hoppas vi får se det färdiga resultatet!!! Den affären, Prickig katt, är väl den som finns på kusten, en konstnär som driver? Vilken mysig dag du fick, det var du värd med tanke på allt jobbigt ni har med huset! Kramiz M

2009-02-15 @ 10:40:58
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Jessica

Kul med bröllopsbukett! I går var jätte kul, men i dag mår jag som förtjänat. Men helt klart värt det!

2009-02-15 @ 14:30:54
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Malin

kikar bara in och önskar dig en härlig dag! Kramiz M

2009-02-16 @ 11:37:51
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0