Smått och gott

Min morbror var här och kikade på duschen igår. Han trodde inte det skulle vara alltför blött därinne och kan kanske hjälpa oss att kakla upp det sen när det har torkat. Skönt! Maken började riva idag, tur att vi har en dusch i badkaret på övervåningen!

Var inne med Sanna på Netto igår och blev så glad över att återupptäcka ett gammalt favoritgodis: tefat. Ni vet sådana där oblatliknande saker med surt pulver i. De såldes i smala påsar, så om någon vet vart man kan få tag i dem i lite större sjok så betalar jag gärna både frakt och finders fee! Sådana här alltså:


Dagis var ju stängt i tisdags, så jag och Sanna tillbringade förmiddagen i stan tillsammans med Sannas kusin Emrik. Egentligen hängde han med morfar i tisdags, men eftersom morfar skulle vara hos sjukgymnasten så tyckte jag att han nog skulle ha lite roligare med oss. Men det blev lite dramatiskt när vi skulle parkera och möta morfar - det pågick nämnligen filminspelning på Kungstorget så vi höll på att inte ta oss förbi! Ännu en polisfilm verkade det som, för det var polisbilar och allt möjligt överallt. När morfar var färdig hos sjukgymnasten mötte vi upp honom och körde till Stensjön och matade fåglarna. Sanna tyckte det var fantastiskt roligt och var jätteduktig på det. Jag har massa bilder, men mitt internet är toksegt idag, så jag lägger upp dem en annan dag!
På eftermiddagen slog något över hos damen, hon var vansinnig på mig och inget jag gjorde dög. Hon skulle bara ha pappa och skrek åt mig när jag skulle ta ut henne ur bilen. Sedan dess har hon varit ömsom varm, ömsom iskall mot mig och gör så mycket tvärtemot hon bara kan. Helskumt, hon har inte gjort såhär innan. Men det är väl dags för det nu, att hon börjar favorisera pappa litegrann. Det är okej, men det kräver en kvart extra varje morgon... Just nu är hon i Torslanda och ska vara där tills på lördag.

Vi firar ju inte alla hjärtans dag i vår familj. Vi tycker båda att det är trevligare att överraska varandra vilken annan dag som helst på året, och inte för att man ska. Så maken överraskade mig igår genom att informera om att vi ska på A Hereford Beefstouw imorgon och äta middag och jag överraskade honom idag med jordgubbar och grädde till kvällsmat.

Ikväll var det dans och det satt fint. Men jag har bestämt mig för att lägga ner steg 4. Det var lite för svårt och det var tufft att köra tre timmar på raken. Tråkigt, men jag känner att det var rätt beslut!

Nu är det snart dags för sängen och Criminal Minds! Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: -ME-

Jag TROR de har såna i lösvikt på vår största godisbutik. Nu åker jag inte dit så ofta men jag kan ta en tur och kolla nästa gång jag ska åt det hållet?

2009-02-13 @ 09:17:58
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: Malin

oh jaa... de där käönner man allt igen! Mumma!!!Tråkigt med er källare, och att inte försäkringen täcker... så det är ganska nygjort alltså? I duschen, och dom har slarvat? Kan ni inte ta det med fiman som gjorde det? Hota med lite dålig reklam eller nåt! Kramiz M

2009-02-13 @ 10:15:13
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Malin

Skönt med en sådan gubbe, så blir allt enklare i all fall!! En kram till dig och gubben...M

2009-02-13 @ 19:26:25
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Malin

En varm alla hjärtans dagkram kommer till dig från mig!!!

2009-02-14 @ 10:24:06
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0