Det var en gång en målare...

Kommer ni ihåg den sången? "Det var en gång en snickare, som hörde till de kvickare. Han snickrade sig rik, för han spika utan spik..." Och så håller den på, men jag kommer inte ihåg rimmet på en målare. Målare J som var här i helgen hör iallafall inte till de snålare, men väl de skickligaste. Jädrans vad de fick gjort mycket igår! De spacklade hela gillestugan och alla hål i de andra rummen. Sedan, medan vi åt lunch, tittade vi på tapetprover. Både maken och jag hittade en tapet som vi gillade, men jag tyckte att den skar sig mot den gulbruna träpanelväggen vi har längs ena långsidan. Men målare J, han är inte den som är den. Snabbt och lätt for de iväg och köpte vit lasyr, så nu är min panelvägg vit istället. Jag tror det var det här mönstret:  Maken, han har börjat måla tak han, han är allt en duktig målare han också! Och medan vi ändå tittade på tapeter så slank det visst med en beställning på en fondtapet till vårt sovrum också.  (Fast den är lite mer skimrande liksom). Hoppsan vad det går! Men det kommer bli fiiiint! Jag har inga före-bilder att visa. Dels för att jag inte har tagit några där nere då rummen har varit lite trista, och nu blir det då rakt inga fina bilder med flagigt betonggolv och gråspacklade väggar. Ni får ser när det blir färdigt istället! På torsdag kommer besiktningsfirman och kollar om det har torkat. Byggfirman har nämligen lite att göra så de ligger på litegrann för att få komma in och lägga golvet. Och vi säger inte emot! Hoppas nu bara att det är tillräckligt torrt, jag är så innerligt trött på att höra de där avfuktarna susa som två jetmotorer i min källare!

Maken går på kurs måndag till onsdag den här veckan. Så imorgon och på onsdag har han lovat att både lämna och hämta Sanna på dagis så att jag ska få lite extra tid att vila. Är han inte för söt?! Men jag tror att det är viktigt för honom att få morgonen med Sanna ibland, han har inte det så ofta.

Nu ikväll greps jag bara av en sådan där obeskrivlig längtan efter min storasyster. Vi ses väl inte så ofta och vi kanske inte pratar så värst ofta heller, men ikväll kände jag bara att jag längtade efter att umgås med henne. Så jag messade, och vi bokade in lunch på tisdag nästa vecka. Det ska bli kul!

Klockan tickar och det börjar bli läggdags. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Jenny & Benjamin

Ja gissa vem som kan den visan? ;)

Det var en gång en målare som hörde till de snålare, han målade på berg men han måla' utan färg...

Skönt att det verkar börja gå mot slutet nu då.

Kramar från oss

2009-02-24 @ 18:31:28
URL: http://jennyonline.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh, jag ser fram emot resultatet, tror det blir kanonbra...ha en fin fredag! Kramiz M

2009-02-27 @ 10:57:39
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Jessica

Fick du mitt sms? Jag var inte heller poppis direkt men jag bryr mig inte speciellt mycket. Jag vet var de som tillhörde "coola gänget" gör idag och anser mig ha betydligt bättre livskvalite. Sånt gör att man glömmer en del... fast mobbade var jag ju inte direkt, så jag hade kanske kännt annorlunda iså fall. Men hade det varit ett val mellan USA eller resa överhuvudtaget så hade jag självklart valt som du!



Jag är föresten med i Nix, men tydligen hade jag köpt rakhyvlar för länge sedan så jag fanns med i kundregistret. Typiskt.. rakhyvlarna var föresten skit ;-P

2009-02-27 @ 20:21:11
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0