Det börjar röra på sig

Vi har fått tag på både besiktningsman och försäkringsbolag, så i torsdags eftermiddag var byggfirman hemma och kollade läget. Förhoppningsvis börjar de riva upp golvet redan nästa vecka. Det verkar också som om försäkringen täcker nästan allt, vi får avdrag för att mattorna är gamla, men de river ut allt och bygger sedan upp det igen till och med ytskiktet, så vi får betala nya mattor/klinker/trägolv, el och 3000 kr i självrisk och det är helt okej. Det hade kunnat vara betydligt värre.

Jag har tyvärr inte så mycket att skriva just nu, jobbet är tråkigt som satan, inga utmaningar alls och så är jag så himla trött. Kanske vintertröttheten har drabbat även mig i år, brukar inte lida så värst mycket av det annars.

Dansen har börjat igen, och jag har kört två kurser, steg 3 och steg 4. Men steg 4 känns lite för svårt, funderar på att bara köra trean istället. Men huvudsaken är ju att jag kommer iväg och dansar en gång i veckan, nån motion måste jag ha!

Sanna var hemma hos mormor medan jag och maken var och såg Mölndalsrevyn i eftermiddags. Där hittade hon två små barbapapafigurer som jag lekte med när jag var liten: Barbalala och Barbaskön. Eller som Sanna kallade dem: Barbala  och Barbafön . Gullunge! Hon har också börjat med ett nytt tricks vid läggdags. Först läser vi tre böcker och sen vill hon att man ska sätta på tv:n och så ska hon "bala se fädigt nyhetena fösst". Sen kvittar det förstås vad man sätter på, hon har somnat inom tre minuter ändå. 

Och så var ju Melodifestivaltjatet igång. Och jag bojkottar det mer eller mindre. Tycker hela cirkusen bara är för mycket, man kan inte se en löpsedel utan att det skriker rubriker om "Juryfusket du inte fick se" eller "Deltagare dödligt förgiftad av skorpion". PR-tricks kallas det.

Snart ska jag göra det minst häftiga man kan göra på en lördagskväll - jag ska gå och lägga mig! God natt!

Kommentarer
Postat av: KarinK

Jag följer ditt exempel :-)

Både vad gäller melodifestivalen

och lördagsaktiviteten.



God natt!

2009-02-07 @ 22:10:15
URL: http://pixelochprosa.wordpress.com
Postat av: Malin

Skönt att det börjar ordna sig med allt, trots att man måste punga ut 3000.... säkert är det vintertröttheten, känner av den själv! Du har en utmaning på min blogg... Kramiz M

2009-02-07 @ 22:44:08
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Malin

Skönt att det börjar ordna sig med allt, trots att man måste punga ut 3000.... säkert är det vintertröttheten, känner av den själv! Du har en utmaning på min blogg... Kramiz M

2009-02-07 @ 22:44:14
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: I D A

Hej hej, du har blivit utmanad i min blogg. KRAM

2009-02-09 @ 03:36:18
URL: http://backafram.blogg.se/
Postat av: barnförsäkring

hoppas att det löser sig med försäkringsbolaget..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0