Varde jul!

Nu börjar det killa sådär lite gott i magen. Favoritjulsångerna spelas på behaglig ljudnivå, klapparna är köpta eller planerade, amaryllisarna har börjat blomma och första hyacinten doftar på skänken i vardagsrummet. Det känns mysigt helt enkelt! På fredag åker vi till julmarknaden i Lübeck, ska bli trevligt med lite miljöombyte!
Idag har jag hängt upp Sannas paketkalender, ska bli kul att se hennes reaktion när hon kommer hem från dagis!  Men först ska vi till Blomsterlandet! Jag har tagit hem mitt gamla glasäpple från mamma och pappa och det behövs lite jul i det också. Jag gjorde först ett experiment med olika julgransdekorationer i mörkblått, turkos, vitt och silver och en blå stjärnljusslinga, men det blev lite för tacky. Värt ett försök!  Den ger förvisso ett mysigt sken i mörkret, men nej, det var inte min grej.

Det är dags att gå till dagis och hämta stumpan, här får ni lite julstämning från en av mina favoritkomiker, Jeff Foxworthy. Den går inte att lägga upp, så klicka på länken (särskilt ni som delar min fabless för country!) http://www.youtube.com/watch?v=VJOe3CXE-mA

Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0