God Jul!

Så kom då äntligen julkänslan till sist, på självaste julafton dessutom! För första gången på jag vet inte hur många år har vi en vit jul att njuta av. Jag har gjort julgodis i mängder (toffifee, wienernougat, arraksbollar, koblaja, snickers och rocky road) och har lagt in två sorters sill, löksill och limesill. På juldagen blir det ytterligare två sorter, blåbärssill och citronsill. Jag är nervös som attan över mina sillar, har aldrig lagt in sill förut och har som extra säkerhet sagt åt mamma och pappa att ha ett par extra sorter hemma ifall de smakar pest...
Igår var jag och Jesper på stan och köpte de sista klapparna. Han var en riktig exempelbebis, sov hela tiden utom en kvart när jag precis avnjutit lunch med underbara Karin. Då fick han komma upp och få en lunchslurk han med, sedan flirtade han lite med Karin och så somnade han om i vagnen när det var dags att shoppa vidare. Folk var hysteriska, men mitt jullugn hade infunnit sig så jag gick mest runt och log. Emellanåt bubblade jag av skratt när jag såg hur folk betedde sig, men sen var jag färdig och tyckte det var dags att åka hem och fira jul med min familj.
På kvällen gick jag runt till grannarna med lite julgodis och önskade god jul, det var också mysigt och jag tror de blev väldigt glada!
Vi har haft julklappsutdelning under vår vackra gran nu på morgonen. Av maken fick jag en parfym med tillhörande body lotion, Pretty av Elizabeth Arden. Än så länge trivs jag med den, men jag är lite förkyld så tiden får utvisa. Jag fick också en vacker silverstjärna full av badbomber från Lush och ett par nya tofflor, vilket verkligen var på tiden då tårna kikar ut ur mina gamla. Av mig fick maken ett skärp, en tröja och ett lisebergskort. Vi ska köpa ett tv-spel till familjen efter jul, så vi gav inte så mycket idag. Jesper fick en mjukissköldpadda med prassliga boksidor på magen av oss och från faddrarna fick han ett mysigt klädset med snobben på och en uppdragbar krokodil som verkar väldigt spännande. Till Sanna hade vi satsat på lego och lite nya filmer. Hon fick också en vacker rysk docka, målad av nunnor och inköpt på Liseberg och en liten Snövit som än så länge är den stora favoriten.
I eftermiddag åker vi till Torslanda och firar jul, och imorgon far vi till Mölndal och firar med min familj och kusinerna.
Dags för frukost! En riktigt god jul önskar jag er alla, ta hand om varandra och kör försiktigt om ni ska ut i trafiken!


Kommentarer
Postat av: Jessica

God jul (fast nu är det snarare god fortsättning) och tack för det fina julkortet!

2009-12-25 @ 09:58:18
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0