Magkonst

Idag har jag känt mig riktigt, riktigt trött. Men jag fick iallafall vilat en stund medan Sanna var på dagis, och efter jag hade hämtat henne skämde jag bort henne med pommes frites, vaniljmilkshake och lekställningen på McDonalds. Och när vi kom hem gick vi ner i källaren för att måla. Magen. Fick idén häromdagen, men det var först idag som det passade att greja med, för jag har hållt på med mitt lapptäcke i källaren de senaste dagarna och jag ville ju inte riskera att få färg på det. Och då jag blev färdig med det imorse så var det bara att söla på! Sanna var först lite skeptisk, men sen blev hon eld och lågor och jag fick gå in och duscha av magen flera gånger för hon fick hela tiden nya uppslag! Här ser man tydligt fördelen av att ha hobbyrummet i direkt anslutning till tvättstuga och duschrum! Och vi hade riktigt, riktigt roligt!
Konstnären började med stämplar...   Sedan gick vi över till frihandsteckning. En gubbe om ni inte ser det: . Och så blandteknik:  och till sist lite mer frihandsmålning:   Strecken är en tiger och prickarna fotspår, och så har hon givetvis signerat sitt konstverk som en äkta konstnär!

Japp, jag vet att magen är sprickfärdig, jag känner det också! Men snart, snart är det ingen mage längre, utan en bebis! Imorgon är det inskrivning på Östra och på torsdag är det dags. Jag är nervös!

Strax kommer min pizza (hoppas jag)! Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Nettan

s

såg riktigt kul ut det där. :)

2009-09-01 @ 21:50:59
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: -ME-

Ja jäklar, snart är det dags!! :)

2009-09-02 @ 17:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0