Dagisinskolning

Idag började jag skola in Sanna på avdelningen för stora barn, Skrållan. Inledningen var inte så bra, hon var snyftig och klängig och ville inte ens titta på Dan som hon pratat så mycket om. Vi gick in och satte oss i soffan och efter en stund kröp hon ner till golvet och byggde lite lego. Sen stack hon iväg en lång stund och läste saga med Dan och ett annat barn. Upp till mig för lite gos och sedan hittade hon ett spännande hus som hon lekte med en lång stund. När det var dags för samling vägrade hon vara med och när den var slut tänkte jag att vi skulle gå hem. Men då tittade hon på mig och sa att hon ville att jag skulle gå för hon ville äta på Skrållan. Dan och jag tittade på varandra och tänkte att då det kom från henne så var det nog bäst att lyda. Eftersom vi hade bestämt att jag bara skall lämna henne imorgon kändes det bra att hon fick fatta ett beslut som rörde henne själv. Jag åkte till apoteket och affären och sedan hem en snabbis för att äta lite lunch. När jag kom och hämtade henne hade det gått jättebra, även om hon inte hade ätit något. Nu får vi se hur det går imorgon, men bara jag har fått lämna henne kommer det nog bli bra, hon blir lite mer hämmad när jag är med. Det svårast är just när jag ska lämna och det är mycket runt omkring, så därför ska jag lämna en halvtimma tidigare än de flesta barnen kommer, vi hoppas att det ska gå lättare då.

Jag fick ett inredningsryck igår. Eller ja, inte så mycket inredning kanske som organisation, men jag är mycket nöjd med mig själv. Jag och Sanna åkte till Ikea. Vi köpte en del saker till bebisen, men mitt huvudärende var egentligen en skohylla. Nu lyckades jag inte hitta en enda skohylla och det fanns ingen personal att fråga någonstans, men så ramlade jag över en billig variant på en hylla som jag köpte istället. Jag köpte också en rad krokar. Väl hemma skruvade jag och Sanna ihop hyllan och satte den i ett hörn av vårt datorrum, det rummet som ligger nämast kappvrån. I hyllan ställde jag alla skor som inte används så ofta, gympaskor, extra sandaler och så vidare. Ovanför hyllan satte jag krokarna och på krokarna hängde jag upp mina väskor. Helt plötsligt fick jag frigjort en massa golvyta där saker bara samlas för man vill bli av med dem fort, så jag var extremt nöjd med mig själv. Nu finns det dessutom gott om plats för barnvagnen. Den står visserligen alltid där, men ibland är det en sån röra av saker i just det området att den står halvvägs ut i rummet. Nu finns det bara en datorskärm i rummet som skall bort, sen är jag ganska nöjd. Enda smolken i bägaren är väl bara att jag fick betala dyrt för mitt pysslande. Jag sov nästan inte på hela natten och bara ta sig ur sängen för att kissa var en enorm plåga, så till den milda grad att jag klockan fyra inatt trodde att det var dags att föda... Så idag har jag bara tagit det lugnt, även om jag hade planerat att pyssla både på fram-och baksidan av huset. Men går det bra att lämna på dagis imorgon kanske jag orkar det då istället!

Dags att sova! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0