Svärfar kan!

Som jag sagt tidigare, svärfar är händig! Vid lunchtid i måndags kom han tassande med glasögon och skruvmejselbits och pillade ihop tvättmaskinen igen. Det visade sig att någon (läs: maken) inte läst instruktionerna sådär himlans noga. Det finns något i nya tvättmaskiner som heter transportskydd. Såna ska man skruva loss, annars kan tvättmaskinstrumman inte studsa runt i sina fjädriga fjädrar. Så svärfar skruvade loss dem, lyfte på taket till tvättmaskinen och petade fast sladdarna igen. Så nu går nya maskinen som en dans och tvättar flitigt. För attans vad mycket tvätt vi har!

Örat är bättre, det gör inte ont längre med det känns som om det är vattenfyllt och det susar i det. Men det ska väl gå över det med tänker jag. Förr eller senare iallafall, och vem tänker på öron när det har varit en sådan ljuvlig vårdag? Jag smet från jobbet och gick ner till Mölndal och köpte mig ett par nya små ballerinaskor (annars kommer valrossen labba runt i fula fula crocs hela sommaren...). Här finns de om någon skulle vara nyfiken. Men riktig så vårig som högstadieflickan jag mötte har jag inte varit idag. Hon kom i svart linne, caprijeans och... barfota. Utomhus. Undrar hur hon mår imorgon?

Klimatet på mitt jobb förnekar sig inte. Idag var det ett knivslagsmål där, men tack och lov blev ingen skadad. Jag visste inget om det som hänt, utan hörde bara att några bröt upp en dörr. Jag skyndade dit för att stoppa dem, men hann inte, och tur var väl det. Det var nämligen de med kniven som stack ut den vägen. Mitt jobb är lite otäckt ibland.

Vi har lovat Sanna att vi ska köpa en studsmatta till henne i helgen. Min dotter har sin far runt lillfingret. Och uppenbarligen sin mor med. Men det blir inget studsande förrän alla upptänkliga nät är uppsatta, vi har ju sten på uteplatsen.

Snart är det påsk! Jag gillar verkligen påsken! Alla härliga färger och blommor och fluffiga fjädrar. Idag har jag och Sanna gjort påskkort, hon tyckte det var kul. Men jag hittade bara gula och rosa fjädrar i mina gömmor, så före helgen ska jag köpa lite fler och sen ska det påskas kort lite till!

Nu ska jag gå och sova. Jag är egentligen hungrig som en varg, men halsbrännan som bråkat med mig hela dagen har äntligen fogat sig efter en rejäl dos gaviscon, så jag tänker inte jäklas med den mer. Jag får se fram emot frukosten istället! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Karin

Älskar också påsken!

Hör av dig om du har tid för en påsklatte och (långsam och kort) promenad i trädgårdsföreingen...



Fina ballerinaaskor, de blir du söt som en karamell i :-)

2009-04-02 @ 23:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0