Långfredag

Idag har lilla familjen bara njutit av vårsolen och av att vara tillsammans. Vi hade en slö morgon hemma (förutom maken som målade golvet i verkstaden i källaren) och packade sedan picknick och boll och for till Slottskogen. Vi parkerade i närheten av Slottskogsvallen, och när Sanna kommit ur bilen ser hon det här:  (fast ur en annan vinkel) och frågar: "Mamma, är det där slottet?" En helt naturlig fråga eftersom vi faktiskt skulle till Slottskogen. Jag kunde ju inte låta bli att le, men förklarade vad det var för något. Sen gick vi till ängarna nedanför Säldammen, lade ut filten och packade upp bollen och njöt av solen i nästan tre timmar, med avbrott för fika förstås. Jag har inte tagit så mycket bilder på sista tiden, så jag passade på. Därför plågar jag även er med mina favoriter:

        



Sanna fick ju ett fantastiskt fint bokstavspussel av Karin för ett par veckor sedan. Ungen är galen i sina bokstäver, och det pusslet är hennes stora favorit. Dessutom kom den i en fin väska så hon kan bära med sig det överallt. På utsidan av väskan är det en bild på bokstäverna från K till Y, och när hon inte pusslar brukar hon titta på utsidan och säga bokstäverna och bilden. Men hon har väldigt svårt för en av bilderna. Hon kan bokstaven men inte djuret. Så varje gång tittar hon på mig och säger med lite tvekan i rösten: "Måshäst?". Är det någon som kan gissa vad hon menar? Och tro mig, det är banne mig inte lätt! Eller ens i närheten av att vara logiskt. Men det är våldsamt sött!

Imorgon är det ju påskafton. Lilla familjen ska möta upp mormor och morfar i stan för frukost och sedan är vi också hembjudna till dem på lunch. Det ska bli mysigt. På påskdagen kommer målare J och Kicki ner från de småländska skogarna och ska tapetsera. Sen är gillestugan färdig!!! Så på annandagen kommer Dole och hjälper maken att bära ner bokhylla, tv-bänk, extrabordet och stolarna - och soffan! För på torsdag kommer också vår nya soffa. Och vi klarar oss bra på fåtöljen och puffen i ett par dagar, det gäller ju att utnyttja musklerna när de finns tillgängliga! Åh, det känns som om det närmar sig. I och med att gillestugan blir klar så får vi bort allt från vardagsrummet och en del från köket. Så jag hoppas att jag kan få bytt ut julgardinerna i köket i nästa vecka! Och tänk att kunna städa och röra sig i huset utan att snubbla över saker överallt. Det ska bli så skönt!

Det börjar bli läggdags, så jag ska bara avsluta med två saker. Det ena är min absoluta favoritbild från dagen. Jag är så nöjd med den att den får ett eget stycke, och kommer i full storlek. Mina älsklingar i fullt bus:



Och vad är väl ett påskinlägg utan en påskhälsning?
 
GLAD PÅSK PÅ ER!

Kommentarer
Postat av: Jenny & Benjamin

Glad påsk på er med. :) Härligt att få ett rejält bildinlägg från dig. Och skönt att slutet på den ofrivilliga renoveringen närmar sig. Hur mår du nu, med deltidssjukskrivningen? Och vilka dagar är det du jobbar egentligen?

En måshäst? Det måste ju bara vara noshörning.

Kramar från oss.

2009-04-11 @ 00:26:00
URL: http://jennyonline.blogg.se/
Postat av: Malin

Kikar in och önskar dig en glad påsk! Vilka härligt vårliga bilder!! Underbart! Kramiz M

2009-04-11 @ 09:18:10
URL: http://tidsoptimistens.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0