Ingen vanlig dag!

Idag fyller nämligen min storasyster år! Grattis storasyster! Eftersom du inte är så förtjust i tårta får du lite hallon!


Idag har jag också varit hemma och vilat och tagit emot vår nya soffa! Den är fantastiskt skön men behöver några fina kuddar för extra piff. Ytterligare två nackstöd skall komma vid ett senare tillfälle, de hade glömt att beställa dem. Här är den!
 


På påskdagen blev också gillestugan färdig, stort tack till målare J för den hjälpen!!! Vi håller fortfarande på att packa upp och sånt, men vi har börjat komma lite iordning därnere. Det blev väldigt mysigt och vi är jättenöjda! Panelväggen var i fur innan, den är vitlaserad nu. Väggarna hade en randig strukturtapet i smutsvitt och på golvet låg det en plastmatta. Nu har vi vår klatschiga svartvita tapet på väggarna och ekparkett på golvet. Förut hade vi tv och bokhylla längs kortsidan men nu står den mot långsidan och soffan mittemot. Vi hade ju också de gamla ägarnas blåa hörnskinnsoffa där, men när vi bar upp den såg vi att den var full av smuts och gamla matrester så vi stod inte ut med den utan slängde den all världens väg. Det är ett ganska långsmalt rum. I andra ändan står vår crosstrainer, torkställningen för tvätt och en bokhylla som är full med våra kära brädspel. Vi gillar att spela spel! Men den sidan är inte lika prydlig, så ni får bara se hörnet med soffan. Det ska givetvis på en duk och så, men den är försvunnen för tillfället.
 


Nu i veckan har vår hankatt Figaro plötsligt börjat komma in och äta, det har han inte gjort på flera månader. Inte sedan vi tog av tratten och han flyttade in till grannarna som envisas med att mata honom. Men nu har vi upptäckt att de är bortresta så då kommer han till slut hem. Idag stannade han inne lite också, till hans syster Smulans stora förtjusning, så hon satte genast igång att skämma bort honom. Det ser ut som han inte direkt misstycker, eller hur?


Två nya Sannaord:
Bamsamt: Balsam
Skumlesund: Badskum (från filmerna om bogserbåten Elias)

Nu är det strax middag, pepparstek från Johanssons! Just det, glöm inte att kika in på bebisbloggen, idag har vi varit på ultraljud! Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för tipset! Jag läste den på nätet efter din kommentar och precis så är det för mig, med undantag att jag aldrig få lyckoruset efteråt, det kommer först när resultatet kommer. Problemet nu är att jag pluggar, pluggar o pluggar men lär mig inte tillräckligt. jag har så mycket annat i tankarna så det går in i ena örat och ut i andra.



Jag tror Seth har fått öroninflammation... han har aldrig haft det innan så jag är osäker... ska ringa sjukvårdsupplysning

2009-04-19 @ 18:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0