Hårklyverier

Jag är i desperat behov av en klippning. Av ren snålhet klipper jag mig kanske två gånger om året, en av dessa gör jag möjligen slingor eller något annat. Efter många års letande hittade jag äntligen en frisör som fattar mitt hår, och även om hon finns mitt inne i stan och följdaktligen är ganska dyr, så vill jag gärna gå till henne. Och eftersom jag inte har varit och klippt mig sedan oktober så tycker jag att det är dags nu. Men maken tycker inte vi har råd. Och visst, lite tajt med pengar är det och vi kan ju vänta oss ganska saftiga räkningar för taket och snickeri/kakeljobb i källaren, men om maken kan få gå på i stort sett alla slutspelsmatcher plus köpa sig en ny cykel i förra veckan, då tycker jag fanimej att jag kan gå och klippa mig! Jag vill visserligen lägga slingor också, men det kan jag väl hoppa över då. Men håret ser ut som ett fågelbo, det är slitet och svårhanterbart och med alla graviditetshormoner som spökar så känner jag mig inte särskilt fin i vanliga fall. Jag ska vänta in lönen som kommer på måndag, utvärdera plånboken och sen bokar jag nog en tid iallafall. För jag står inte ut!!!

En annan i den har familjen som behöver klippa sig är Sanna. Hennes hår är fullt av virvlar och så är det sådär tunt och flygigt, men ändå med mitt fall i, så det brukar se ut som hon har varit ute i hård blåst. Igår när jag hämtade henne på dagis så vete sjutton vad hon hade gjort, men hon hade sådana där hårda knut-tovor på ett par ställen i topparna, såna som inte går att kamma ut. Så igår kväll tog mamma fram saxen. Hon är ju väldigt blyg för främlingar, så det har inte känts som ett alternativ att gå med henne till en frisör. Maken brukar klippa hennes lugg, men nu tyckte jag att håret blivit alltför bångstyrigt, så mamman fick leka frisör istället. Jag klippte rubbet! Och även om det kanske inte är sådär superjämnt, för damen sitter ju inte still direkt, så blev jag faktiskt jättenöjd!   Maken däremot höll på att börja gråta när han såg henne, inte för att jag hade klippt henne fult, utan för att han älskar hennes långa lockar i nacken. Men det är ju snart sommar, de kommer växa ut som en raket! Och om det får växa utan att ansas så kommer det bara bli slitet.

Takläggarna har äntligen börjat med taket! Jag har visserligen bara sett två man och av de två och en halv timme de har varit här har de varit på rast i minst en timma och en kvart, men så länge jobbet blir gjort så... Och morbror Janne är och snickrar i källaren, så det rör på sig! Men eftersom rörläggaren inte har varit här ännu så kan han inte sätta skivor på alla väggar ännu, men han kommer förhoppningsvis på måndag.

Idag ska jag äta lunch med storasyster, och sen ska jag till jobbet på arbetsplatsträff, trots att jag är sjukskriven. Det är sånt som måste göras ändå. Men jag ska ta och vila mig i en halvtimma nu innan jag börjar göra mig iordning för min lunchdejt. Igår var jag helt slut, vet inte vad det var med mig. Orkade inte ens laga middag, så maken fick köpa med sig McDonalds hem. Han kör en pulverkur igen så jag var dålig mor igår och lät barnet äta pommes frites till middag...
Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad söt lilla Sanna är! Jag längtar efter att Emmas hår ska bli så långt att man kan klippa frisyr, just nu har hon ofrivillig hockeyfrisyr.



Jag har klipp mig, buget variant noll, själv framför badrumsspegeln. Jisses, första gången jag gjort en så knasig sak men det blev rätt okej faktiskt.



Hoppas du känner dig bättre idag!

2009-04-23 @ 10:26:50
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Karin

Ah, finns det något du inte kan vännen?

Gullungen, nu ser man hennes vackra ögon ordentligt.



KRAM

Karin

2009-04-23 @ 19:54:05
Postat av: Malin

Det blev ju jättefint!!! Jag har sparat massvis med pengar genom åren av att både klippa gubben och ungarna. Den enda som går iväg nu förtiden, är dottern, och jag själv, sisådär som du, max 2 ggr om året!! Man lär sig faktiskt, för varje gång...önskar dig en finfin fredag! Kramiz M

2009-04-24 @ 10:04:10
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0