Utmanad!

Söta Annica skickade en utmaning till mig, och jag tackar ju inte nej!

1.Vilken bok läste du senast?
Håller på med en novellsamling av Stephen King som jag fick i födelsedagspresent. Innan dess läste jag "Monkeywrenchmorden".

2. Vilken bok ska du börja på härnäst?
Jag ska köpa nya böcker på lördag inför resan. Bland annat "Staden som slutade andas".

3. Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?
Oj, det är nog lika. Bryr mig inte om vem som skriver, bara det är bra!

4. När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du "nu har jag en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra hälften" kvar o.s.v.?
Nej, inte direkt. Såvida boken inte är sådär tåkrullande bra att jag inte vill att den ska ta slut!

5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex. omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar etc?
Jag går först på titel och sedan texten på baksidan. Men eftersom jag har läsande vänner blir det ofta rekommendationer också.

6. När blir en bok för lång?
Om den innehåller massa långa krångliga omskrivningar som man bara ser är utfyllnad för att författaren ville uppnå ett visst antal sidor
.
7. Läser du lika gärna på engelska som på svenska?
Läser nog mer på engelska faktiskt. Pratar så sällan engelska nuförtiden så jag vill hålla igång språket. Händer att jag läser böcker på danska av samma anledning.

8. Vilken bok kände du senast att du ville övertala ALLA dina vänner att läsa?
"Last chance saloon" av Marian Keyes. "Sista chansen" heter den på svenska. Och så Harry Potter-böckerna förstås.

9. Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig?
Jag gör det egentligen inte av princip för då stör jag mig på att jag inte får veta vad som händer. Men visst blir det så ibland, sista Stieg Larsson-boken till exempel.

10. Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla?
Småskräckisar av Dean Koontz, min älsklingsförfattare.

Och så ska man skicka vidare också... Malin, Nettan och Ulrika, stafettpinnen är er!!!

Kommentarer
Postat av: Nettan

s, ska anta utmaningen, men det far vanta tills senare idag eller imorgon da jag far tillbaka min dator med alla svenska tecken. :)

2008-09-02 @ 06:15:39
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: Ulrika

Hej!

Hoppas allt är väl idag.

Jag har svarat på din utmaning nu. :)

Ha det fint.

Stor kram till dig.

2008-09-02 @ 13:15:52
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Jenny & Benjamin

Mamman har hjälpt till. :-D Med att tala om vilka bokstäver i vilken ordning och att peka lite grann. :-D

Så den kom idag, ja. Då berättar jag det för B imorgon. Egentligen skulle jag skickat den tidigare men du känner mig... Slängde fadern kuvertet eller har ni den nya adressen nu? ;-)

Och jaha, ska man sälja också? Inte bara samla på sig bostäder? ;-) Vi kommer börja packa någongång efter torsdag då vi får kartongerna. Då vill jag leka och dessutom att ni leker med B själva en stund om det går bra?

Seså, in och smakråda med sig nu. Kramar från oss.

2008-09-02 @ 23:43:14
URL: http://jennyonline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0