Latmaskinlägg

Idag har jag suttit i en fönsterlös bunker hela dagen och fått väldigt lite gjort. Det var först på slutet då jag fick hjälpa chefen att lägga in matcher som jag kände att jag förtjänade min lön. Väl hemma var blodsockret i botten och hjärnan som ett urblåst ägg så jag hoppade upp på crosstrainern och körde i 45 minuter. Det blåser halv storm ute, så jag hade för första gången ingen lust att gå ut med stavarna. Jag är fortfarande helt kokt i huvudet, så jag orkar inte skriva något vettigt själv, därför är det idag dags för lite småsaker jag samlat på mig. Så här kommer en dålig vits och ett ännu sämre citat:

"Jag heter Berit och jag satt i väntrummet hos min nya tandläkare. Jag läste ett diplom på väggen och upptäckte hans namn. Plötsligt kom jag ihåg en lång, elegant mörkhårig kille med samma namn, som gick i samma klass som mig, förungefär 30 år sedan. Kan han vara samma kille som jag hade varit lite förälskad i på den tiden? När jag sen fick se honom skakade jag snabbt av mig tanken. Denna halvskalliga, grå mannen med rynkigt ansikte var alldeles för gammal för att ha varit min klasskamrat. Efter att han hade undersökt mina tänder tog nyfikenheten över och jag frågade om han hade gått på Enskede gymnasieskola.
-- Ja, det hade han, svarade han.
-- När gick du ut då, frågade jag.
-- Jag var i avgångsklassen 1978, sa han.
-- Du var i min klass! Jag log.
Han såg närmare på mig. Sen sade denna fula, gamla, halvskalliga, ohövliga, feta och elaka man:
-- Vad undervisade du i då?"

Det utlovade citatet kommer från dagens kursledare Gustav: "Om man går fort och ler, är det ingen som ser att man är ful." Ja, jag vet att den är jätteelak, men den var rolig just då i ett rum utan dagsljus och syre och med skyddsrumsattiraljer.

Ett omskrivet ordspråk från min gymnasietid: "Nära mosar ingen banan"

Jag hade fler käcka talesätt på lur, men de har gömt sig i vecken på min intorkade hjärna. Kanske kommer jag på dem imorgon och då blir det ett inlägg till! Avslutar med min klasskamrats talesätt som jag publicerade härom dagen, men som jag tycker är så bra att den får bli en favorit i repris: "Kondis? Det är ett ställe där man köper kakor!"

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Annica

Den var bra, den om tandläkaren. Det är så jag känner mig...

Håller med om kondis oxå ler



Kram

2008-09-05 @ 21:03:31
URL: http://[email protected]
Postat av: Heléne

Gillade också tandläkaren! Men visst är det hemskt när man ser någon på tv, tycker han/hon ser gammal ut - och upptäcker att personen är yngre än man själv. Jag brukar försöka övertala mig själv om att den där människan måste vara onaturligt sliten.... Fungerar sådär...

2008-09-05 @ 22:18:06
URL: http://haggmark.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Jag älskar att basta. De har en bastu på gymmet där jag tränar och jag går alltid in där efter jag gjort mitt pass. :) Det är underbart!

Ja, det stämmer nog det du skrev om dagis.

Vad jobbar du med?

Hoppas ni har en skön kväll!

Stor kram

2008-09-06 @ 21:07:25
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Ida

Naglarna är hela, men hjälp va det dammar då... har inte världens mesta dammsugare där heller. Vill inte använda min vanliga till det.. dom blir tydligen förstörda av sånt damm. Men nu är det gjort iaf...

2008-09-06 @ 22:12:15
URL: http://backafram.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0