Skåpsrensning!

Idag har jag och lillan haft ledig onsdag och jag har passat på att städa i skafferiet! Sist jag handlade visade det sig att det var så fullt att jag inte kunde få in en del av de saker jag köpt, så de har fått stå på bänken och sånt gör mig vansinnig. Jag vill ha så rent som möjligt på mina bänkar! Så imorse satte jag igång med Operation Skafferiröj. Jag ångade på rätt bra, men jag hoppas att jag nu lärt mig läxan att kolla i skafferiet innan jag handlar! Eller vad sägs om fyra paket florsocker, två paket farinsocker, två paket kakao, tre paket redning, två paket majsredning... Men högvinsten måste ändå ha varit.... sex paket kokos, varav fem var öppnade!!! Så jag tog en stor matlåda och hällde allt kokos i den, så vet jag vart jag har det!
Medan jag rensade i skafferiet passade jag även på att baka frukostmuffins. Det är ur en bok som heter "Mamma äter inget vitt" och är en low-carb diet. Muffinsen innehöll bland annat kokos, malda jordnötter, kakao, proteinpulver, vatten, ägg och grädde. De luktade fantastiskt och såg otroligt goda ut. Men de smakade som sågspån. Tvingade i mig två, jag hade ju trots allt bakat dem till frukost, men jag slängde faktiskt resten... Sanna ville också smaka och spottade ut det igen... Nja, nu har jag iallafall provat! Och blivit inspirerad till att lägga kokos i smeten nästa gång jag gör "riktiga" muffins!

Jag fick ett mail skickat till mig från kära mor idag. Nu vet jag ju inte om detta är sant, men mailet hävdade att det här är högsta mode i Japan just nu:
     Enligt mailet är det inte genomskinliga kjolar, utan det är ett tryck på tyget som gör att det ser ut som det gör... Men jag tycker förstås att de följer kurvorna lite FÖR bra för att vara en bild. Men vad vet jag om mode? Det är ganska roliga bilder iallafall, vare sig de är på riktigt eller ännu en skröna a la internet.

Jag och knasungen tog en riktigt lång tupplur idag, Sanna sov i nästan tre timmar och jag i två. Lite för länge för att vara bra för nattsömnen, men ack så skönt. Jag har behövt en rejäl tupplur länge nu. Men jag ska ändå ta och gå upp med fröken nu och göra oss iordning för natten så får hon somna när hon är redo. Imorgon ska jag på kurs, så jag får inte min morgonpromenad och förmiddagsslappning, men å andra sidan får jag en bonuskväll hemma med min familj. Det ska bli jätteskönt.
Hej så länge!!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Visst är det skönt med en lur så där. :)

Haha, ja, det var en del dubbla grejer i ditt skafferi.

"Psykopaten" älskar jag. jag började läsa om den direkt efter att jag hade läst ut den. :) Mycket spännande alltså.

Nu ska jag hoppa i säng. Godnattkram!

2008-09-03 @ 22:39:35
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Malin

Gokväll på dig.... jag SKA anta din utmaning men är för trött just nu... Hoppas diin dag har varit bra... min har varit.... full fart..........nu ska jag strax stupa i säng!Natti med dej

2008-09-03 @ 22:42:10
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0