Oviktigt vetande om mig

Ärligt knyckt från Jesicas blogg!

1. Hur gammal är du om fem år? *34 år ung
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? *Jag har tittat på hockey. Och sovit...
3. Hur lång är du? *175 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett? *Jag tror det var Mamma Mia. Det är iallafall den jag minns i så fall!
5. Vem ringde du senast? *Mamma! Jag ringer henne rätt ofta...
6. Vem ringde dig senast? *Vackra Paula
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? *Det var från maken igår som meddelade att det skulle bli Köttbullekällaren till middag
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? *Sms, jag är lite telefonrädd. Fast inte till de jag känner förstås.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? *Gifta sedan 1972. Där ligger man i lä!
10. När såg du senast din mamma? *I torsdags. Hon kom förbi jobbet.
11. Vilken ögonfärg har du? *Nån variant av gråblå, lite gråblågröna i starkt solljus.
12. När vaknade du i dag? *Hrm, det vill jag nog inte säga... Jag hade svårt att somna igår, tänker mycket på jobbet. Och så var Sanna i Torslanda och maken jobbade och spelade sedan pingis, så jag var ensam. Och sov bort hela förmiddagen... Vaknade runt elva tror jag... *rodnar*
13. Vilken är din favoritjulsång? *Åååhhh, jag som älskar julsånger! Måste jag ha en favorit? Gillar engelska julsånger, så favoriterna där är Deck the halls, White Christmas och Santa Baby. På svenska gillar jag Juligen och O helga natt. Med flera.
14. Vilken är din favoritplats? *Inomhur är det sängen, utomhus är det stranden i Hvide Sand.
15. Vilken plats föredrar du minst? *Allmäna toaletter...
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? *Jag tror jag är kvar här i Backa med familjen, förhoppningsvis en utökad sådan och att jag har fått ändan ur att skaffa mig en utbildning och ett jobb jag trivs med.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? *Jag var fullkomligt livrädd för skelett... Inbillade mig att jag skulle se en skeletthand sträckas in mellan fönstret och väggen som pappa satt upp så jag och storasyster skulle få ha varsitt eget krypin.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? *Stand up-showen igår och Sanna när vi busade i soffan förut.
19. Hur stor är din säng? *160 cm plus en påtejpad 90-säng intill. Så man kan väl säga att den är250 cm...
20. Har du stationär eller bärbar dator? *Både och, men jag använder nog den bärbara snäppet mer och maken den stationära.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? *Älskar mina pyjamasar
22. Hur många kuddar har du i sängen? *Hela familjen tillsammans har sju kuddar, de ligger huller om buller. Jag har en specialare som jag alltid sover på plus en som jag vilar armen på. Resten får maken och Sanna dela på.
23. Hur många landskap har du bott i? 1
24. Vilka städer har du bott i? *Mölndal och Göteborg.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? *Barfota eller barfötter som Sanna säger.
26. Är du social? *Det beror på situationen. Jag trivs väldigt bra i mitt eget sällskap eller med goda vänner. På jobbet måste jag vara det för det ingår och jag känner mig trygg där. Men i andra situationer känner jag mig mest obekväm.
27. Vilken är din favoritglass? *Mörk chokladglass
28. Vilken är din favoritefterrätt? *En god glasscup eller paj, t.ex ananaspaj
29. Tycker du om kinamat? *Japp
30. Tycker du om kaffe? *Nja, det är olika. Vanligt rent kaffe gillar jag inte, men med massor av varm mjölk är det gott. Dock inget jag måste ha.
31. Vad dricker du till frukost? *Vatten
32. Sover du på någon särskild sida? *Jag föredrar vänster, men jag snurrar runt en del.
33. Kan du spela poker? *Ja, men jag har inget pokerfejs så jag är egentligen ganska dålig på det.
34. Tycker du om att mysa/kela? *Oh ja, det är något av det bästa jag vet!
35. Är du en beroendemänniska? *Ja, tyvärr.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? *På sätt och vis, upptäckte en på Netlog med samma födelsedag som jag sett på ett dansevent, men jag kan inte påstå att vi känner varandra.
37. Vill du ha barn? *Jag vill gärna ha ett barn till, men jag är så otroligt tacksam att jag har Sanna så jag måste inte ha ett till.
38. Kan du några andra språk än svenska? *Ja. Engelska och danska och några glosor franska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? *Nej, och det är jag glad för.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? *Bassäng att bada i. Men jag älskar att sitta och titta ut över havet, helst det danska Vesterhavet.
41. Vad spenderar du helst pengar på? *Sanna, resor och kläder
42. Äger du dyrbara smycken? *Nej, inte ekonomiskt dyrbara. Men ringarna, halsbandet och armbandet som maken köpt till mig är det käraste jag har, affektionsvärdet överstiger prislappen.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? *Jag är en tv-knarkare, har alltför många favoriter, men inget slår Gilmore Girls.
44. Kan du rulla med tungan? *Nej
45. Vem är den roligaste människan du känner? *Sanna, hon får mig att skratta nästan varje dag.
46. Sover du med gosedjur? *Nej, såvida inte Sanna har släpat upp något i sängen.
47. Vad har du för ringsignal? *Någon melodi som ingick i telefonen. Har inte haft tid att sitta och greja med det.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? *Ja
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? * Bamses honungsburkar på Sannas kudde
50. Flirtar du mycket? Nej
51. Kan du byta olja på bilen? *Gud nej, det finns folk som jobbar med sånt! Vill ni däremot ha en idrottshall skurad. then I'm your woman!
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? *Nix, men det har varit bra nära en gång...
53. Vilken var den senaste boken du läste? *Håller på med Historikern. Innan dess var det två böcker på semestern, Staden som slutade andas och någon deckare.
54. Läser du någon dagstidning? *Japp, GP både i pappersformat och på nätet.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? *Nej, jag köper någon enstaka föräldratidning ibland bara.
56. Dansar du i bilen? *Japp, jag kan inte hålla varken fötter eller händer i styr om det kommer en bra låt.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? *Bandit rock
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? *Grejor jag inte får glömma att göra på jobbet på måndag.
59. När var du i kyrkan senast? *Jag tror inte jag har varit i kyrkan sedan Jesica gifte sig förra året...
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? *Harriet Ullerfeldt. Hon var fantastisk.
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? *Det var nog när maken och jag bilade till Italien för fyra år sedan, då tältade vi i en dryg vecka. När jag var liten var det husvagn som gällde, och jag har sagt till maken att om vi ska fortsätta campa nu när vi har barn får det bli antingen stuga eller husvagn. För det är ta mig tusan inte semester att tälta!

Jaha, orkade du läsa det här så orkar du svara! Marsch iväg och meddela mig när det är dags att komma och läsa! Godnatt tills dess!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

hej!

Jag hoppas allt är väl med er och att ni har en mysig helg.

Ska försöka mig på att svara på frågorna. haha

Ha det fint.

Stor kram.

2008-09-28 @ 13:53:28
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag har också svarat på frågorna nu.....

2008-09-30 @ 08:20:54
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0