Fundersam

Vet ni, jag tror inte jag funkar som de flesta människor. Jag gör mig iordning för natten vid nio tillsammans med Sanna och sedan går jag och lägger mig med henne. Det är absolut inte så att jag somnar, utan när lillan somnat så har jag min egentid med min kära tv. Men ikväll fanns det inte ett skvatt att se, förutom "Pirates of the Caribbean" som jag visserligen älskar men inte kände för ikväll. Jag såg den ändå och nu när den var slut gick jag ner och plockade ur diskmaskinen och plockade upp på nedervåningen. Man tycker att jag borde bli tröttare av att ligga och slötitta på en film, men icke. Jag blev piggare, och hade jag inte riskerat att väcka familjen hade jag nog rentav dammsugit...

I övrigt idag har vi förberett oss inför resan, växlat pengar, köpt solskydd och nytt kamerabatteri samt packat. Vi är notoriska överpackare så den här gången har jag verkligen ansträngt mig för att inte packa för mycket, men jag verkar misslyckas tyvärr. Fattar inte hur jag bär mig åt! Jag har till och med köpt en fiffig liten förpackning med tvättmedelslappar men jag lär ju inte behöva dem så mycket som jag kånkar med mig... Fast en del saker har jag ju lärt mig, så jag kommer inte släpa med mig fotvårdsattiraljer, nagellack, plattång och massa annat krafs. Men sen är det ju det där med leksaker till Sanna. Hon ska få ha med sig den bärbara dvd:n och några filmer och sen tänkte jag packa ner några kritor och målarböcker och kanske någon docka. Hon är ju tokig i Barbie, ungen min. Mamma upp i dagen. Men i övrigt tänkte vi nog köpa lite billiga leksaker när vi är borta, det är mest så vi fixar flygresa och sånt utan en uttråkad unge. Jag är iallafall glad att vi slipper hålla på och mecka med blöjor och välling och sånt, även om vi iskallt räknar med en och annan olycka då det är så mycket nytt. Och då kanske de där tvättmedelslapparna kommer till användning iallafall... Nu kom jag på vad jag har glömt! Poolhanddukar och Efter-Sol! Bäst jag går och packar lite till. Klockan är ju bara halv ett på natten och vi ska på Liseberg med lillan imorgon. Och sen ska jag på middag och bio med mamma och storasyster. Vem behöver vara pigg då?
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag tittade på Babas Bilar igår... för den gillar jag, men missade början.

Hur länge ska ni vara borta?

2008-09-07 @ 09:45:36
URL: http://backafram.blogg.se/
Postat av: Ida

Bär ju arbetsbyxor varje dag på jobbet, men då är dom mörkblåa med varsel (gult) och reflexer på. Men det finns en annan tjej som kör på ett annat åkeri.. hon ser ut som en stopptad korv i sina... hon KUNDE ju tagit en storlek större. :-)

En vecka, va gott... nä, man ska inte skriva ALLT på nätet. Det har man ju hört.

2008-09-07 @ 11:01:48
URL: http://backafram.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Vart ska ni åka?

Ja, det här med packning är inte lätt. Usch! Det blir alltid för mycket, hur man än gör tycker jag. :)

Hoppas ni har en bra dag på Liseberg och sedan på bio.

Vad ska ni se?

Kramar

2008-09-07 @ 12:15:31
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Nettan

Haha, jag är likadan. Blir övertrött lättare än nåt annat och är uppe och ränner till mitt i natten och sen är jag uppe i ottan igen.

Om jag inte är smart och lägger mig rätt tidigt så jag hinner ta sömntåget som passerar omkring 23... missar jag det så får jag vackert vänta tills nästa kommer vid 3-snåret. Hopplöst.

Överpackare är jag också, hellre packa lite för mycket än för lite, tänker jag och glömmer totalt bort att man oftast köper nytt dit man åker också. :)

2008-09-07 @ 15:48:16
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: Malin

Tror minsann att jag har missat något! Var ska ni resa? Ha en bra dag!

2008-09-07 @ 16:10:13
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Malin

Hoppas ni får det alldeles alldeles underbart! Kramiz M

2008-09-08 @ 17:54:27
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0