Arg

Usch, jag bara går omkring och är så himla arg hela tiden på det här med jobbet. Jag fick inte tag på någon på facket idag, ska ringa imorgon igen. Tog en stavrunda imorse efter jag lämnat lillan på dagis, det var välbehövligt. Vilken fart jag fick upp när jag väl börjat tänka. Jag ska inte älta alltför mycket, inget nytt har hänt sedan igår. Men uppenbarligen hjälpte det inte att skriva av sig, jag blev bara argare. Så till den milda grad att jag har fått magkatarr.

Men allt är inte bara elände. Under en lugn stund på jobbet i eftermiddags passade jag på att kila ner till affären för att köpa lite middag. Kollegan bad mig köpa två askar snus åt honom, det blev mitt livs första tobaksköp. Tror inte jag är särskilt stolt, ingen direkt milstolpe. Men jag fick visa leg! Det var lite kul!

Det har hänt något konstigt med Sanna. Hon har varit utan blöjor i över två månader och det har på det hela taget gått jättesmidigt. Natten till måndag vaknade hon till och med och gick upp och kissade. Men så kissade hon ned sig under tuppluren på dagis, det har inte hänt på evigheter. På kvällen när hon och maken satt och läste i sängen så kissade hon ner sig, bara sådär. Samma sak idag igen, kissade ner sig under luren på dagis. Nu ikväll sov far och dotter en stund för fadern har fått influensa, då kissade hon ner sig igen. Det är så himla märkligt och jag undrar vad som har hänt. Jag tycker att hon kissar mer än vad hon brukar utan att dricka några stora mängder. Jag har varit lite orolig för urinvägsinfektion, men då borde hon ha ont och hon säger att hon inte har det. Jag fattar inte vad som har hänt. Min hjärna går på övervarv just nu, Sanna är viktigare än mitt jobb men det är som om tankegångarna har fastnat där. Och så en sjuk make på det som dessutom lägger sig i amningen. Jag bryter snart ihop!

Nej, jag tror det är bäst att jag loggar ut, jag gör ingen gladare på det här viset. Nästa gång jag skriver lovar jag att vara gladare och intressantare. Hej så länge och godnatt!

Kommentarer
Postat av: sannasmamma

barn behöver inte ha ont för att ha UVI så jag hade gått och kollat det. annars kanske hon håller på att bli sjuk. kram!

2008-10-01 @ 12:28:06
URL: http://www.sannasmamma.blogspot.com
Postat av: Jenny

Gå för säkerhets skull och kolla att hon inte har UVI för det märks inte ibland. Man kan ha det utan att det gör ont. Annars kan det ju vara så att hon är van vid att vara utan blöja nu och då slappnar de av. det är vanligt att det blir ett bakslag efter en tid som blöjfri.

2008-10-01 @ 19:30:15
Postat av: Malin

Jag ser att du redagn kollat uppp UVI och det av utan anmärkning. Ville bara säga att dina inlägg är visst intressanta, de är ju de känslorna du har i skrivandets stund som kommer fram, elller hur? Allt är ju inte roligt jämt, tyvärr är inte livet riktigt så enkelt! Kramiz

2008-10-05 @ 09:55:54
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0