Ännu en helg till ända

Den har varit lång och lat och skön, precis som jag vill ha den!
På lördagen sov jag ju länge och på eftermiddagen/kvällen var i hos svärföräldrarna i Torslanda där det frossades i skaldjur och andra godsaker. Jag hade för mig att jag hade givit dem en uppsättning kräftgafflar, men antagligen har jag bara haft med mig egna, för när det var dags att peta klor fanns det inga att uppbåda. Inte heller fanns det några grillspett, men svärfar är en uppfinningsrik typ. Han gav sig ut i köket, rotade i några lådor och kom tillbaka med - en cykeleker... En helt ny eker och noggrant diskad, och så fick jag peta ur mina älskade klor till sist. Man tager vad man haver som det så vackert heter...
Imorse var vi uppe toktidigt, Sanna somnade redan klockan sju i Torslanda. Hon var väldigt stökig från fem så jag tror att maken gick upp vid sex och jag och lillan en timma senare. Och eftersom jag på grund av resor och magsjukor försummat mina stavar så gav jag mig ut på morgonpromenad. Halv. Åtta. En. Söndag. Morgon. Jag är inte klok. En och en halv timme var jag ute, men jag gick egentligen inte mycket längre än vanligt, jag hade så förbenat ont i ryggen att jag inte kunde gå så fort som jag ville. Det var mitt eget fel, jag lyckas göra en bäckenbottenvridning om jag inte är noga med att sova med benen på ett visst sätt. Jag kan stretcha bort det, men dum som jag är så tänkte jag att jag kunde promenera bort det. Det kunde jag inte, så det blev till att stretcha extra noga när jag kom hem istället. Och där väntade inte bara man och barn, utan också nystekta pannkakor, det var jättegott! Men värkande rygg till trots så var det en fantastisk morgon att promenera på. Klarblå himmel, krispig klar luft och ett fyrverkeri av höstfärger. Jag älskar hösten!
Under resten av dagen gick jag runt och småpillade lite här och var. Städade ordentligt på övervåningen, något som var välbehövligt. Jag dammsög, tvättade golv, skurade handfaten, toaletten och badkaret, plockade undan en halv miljard grejor som bara låg och skräpade på fel ställen... Det var jätteskönt! Maken städade nedervåningen, tog hand om disken och röjde på skrivbordet. Så det var allt en produktiv, om än sävlig, dag.
Det börjar bli dags att knyta sig, det känns som det kan bli en lång vecka. Jag fick kopior på brevet som advokat P skrivit till FK, det var mycket bra skrivet. Men jag förväntar mig nästan inget annat från honom. Jag tror inte att det har någon effekt dock, men det känns ändå skönt att ha uttömt alla möjligheter. Och så är det givetvis dans imorgon kväll! Jag längtar!!!
Till sist lämnar jag en länk till en underbar blogg som jag hittat via Jenny: Sannasmamma tänker. Ja, man skulle kunna tro att det var min blogg, men jag är inte hälften så rolig som hon är. Det senaste inlägget hon skrev, Livet på landet,  fick det att tåras i ögonen på mig för jag skrattade så mycket. Hoppas ni också gillar henne!
Godnatt och hoppas ni får en bra start på veckan!!!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej!

Jag har svarat på de där mängderna med frågor nu, eller jag gjorde det igårkväll snarare.

Hoppas din dag varit bra.

Ha en mysig kväll. Kram

2008-09-29 @ 17:36:13
URL: http://mittmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0