Andra ronden....

... av både det ena och det andra.
Sanna blev piggare och piggare under måndagen, så maken tog med henne hem till mina föräldrar för att se på hockey. Jag mötte upp efter dansen och Sanna var rätt bra form, om än väldigt gosig. Hon mumsade i sig två pannbiffar med grönpeppar och en knäckemacka hos mormor och morfar och verkade må hur bra som helst. Vi kom hem vid kvart i tio och jag bäddade rent med de nytvättade bäddmadrasserna och somnade Sanna strax efter tio. Trots att jag var jättetrött så var jag inte redo att somna förrän närmare halv ett. Jag hade precis varit uppe och kissat och skulle lägga sig när Sanna börjar gråta, helt otröstlig. Jag lägger mig jämte henne, hon har ryggen åt mig och ansiktet mot makens rygg, och det var väl en jäkla tur, för rätt som det är så kommer det en sådan kaskadkräkning så jag har aldrig varit med om liknande, över hela makens rygg... Så snabbt har han nog aldrig kommit ur sängen... Så inatt var det han och Sanna som fick ta ett nattbad och jag som fick bädda rent och köra igång tvättmaskinen. Det är bra skönt att man har hus med egen tvättmaskin!!! Sedan lade sig maken i Sannas säng och så låg jag och lillan kvar i vår (de sitter visserligen ihop, men ändå). Hon kräktes en gång till en stund senare, men sov sedan gott resten av natten. Några gånger vaknade hon och drack rätt mycket vatten, men fick ändå behålla det. Vi vaknade kvart över tio imorse! Hon har varit lite småhängig under dagen och vill gosa mycket, men det gick jättebra när farfar skulle passa henne. Vi får se hur hon mår imorgon och då ta ställning till hur vi ska göra med dagis resten av veckan. Imorgon är vi ju onsdagslediga som vanligt.

Imorgon eftermiddag ska jag träffa min advokat och prata om FK och jobb och sånt. Mamma ska gå tidigare från jobbet och passa Sanna. Innan dess ska jag försöka få tag på facket och min chef så vi ser vad som gäller egentligen. Kan bli en tuff dag imorgon, men jag hoppas inte det. Känns ändå rätt skönt att ha en advokat som kan hjälpa mig att hålla i trådarna!
Nu är det dags för sista rycket här på jobbet! Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0