Vaken?

Kände plötsligt hur otroligt trött jag var, det bara damp ner som en tvåtumfyra i skallen på mig. Men några rader skall jag väl orka blogga.
Gick ner och pratad med chefen idag. Han var lite defensiv och använde sig av massor av omformuleringar som i princip inte betydde något alls. Summa summarum är att han, min närmaste chef och en dam från personalkontoret skall träffas imorgon och diskutera alternativ. Själv ringde jag facket. Nu får vi se hur saker och ting utvecklar sig. Det känns iallafall skönt att ha klarat av den här biten, även om jag darrade som ett asplöv efteråt.

Sanna var väldigt orolig hela kvällen igår, trots att hon somnade tidigt. Vet inte om det var övertrötthet eller något, men hon vaknade ofta och grät otröstligt. En gång gick vi upp och kissade och flera gånger kröp hon omkring i sängen och grät och snyftade. En stund efter tolv vaknade hon igen och grät och ville gå upp och kissa. Väl där behövde hon inte kissa iallafall, utan klamrade sig fast vid mig som en koalaunge. Jag gick omkring med henne och klappade och gungade och sjöng, men inget hjälpte. Vi gick in i sovrummet där hon fick syn på sin djupt sovande far och sa, med mycket ynklig röst: "Pappa....". "Vill du gå till pappa?" frågade jag. "Mmmm...." mumlade hon då, så jag fick petat på maken som flyttade sig en bit och lyckligt tog emot sin dotter. Sedan låg de sked hela natten, förutom de gånger då hon låg på hans arm eller mage. Ibland finns det inget som en pappa för att ge sin dotter trygghet och kärlek.

Ikväll har vi dansat igen, vi lärde oss Good Time med en låt av Alan Jackson, en av mina favoritsångare.
 
Annars tycker jag att för att vara Steg 3 så är kursen lite väl långsam, men det blir väl så när majoriteten är 60+... Från och med nästa vecka ska jag börja dansa på onsdagarna istället, för maken börjar med helvetesschema igen och jobbar till sex på kvällarna. Men på onsdagar börjar kursen kvart över sju, så det borde jag hinna utan problem tycker jag. Det skall också vara en annan lärare som lär ut lite snabbare och så sägs det vara lite färre människor också.
Nu såg jag att det är Rachael McEnaney som koreograferat dansen ovan. Jag har sett några klipp med henne och hon verkar så sjukt duktig! Här är en annan dans som hon har koreograferat och som jag vill lära mig, jag måste bara få tag på musiken först:
 
 
Och så låten förstås (gissa varför jag gillar den?):


Sådär, nu när jag har dreglat färdigt ska jag gå och göra mig iordning för sängen. Jag kommer jobba som en idiot onsdag-fredag så jag är ledig imorgon istället. Sanna ska ändå till dagis en stund och jag ska unna mig lite välbehövlig grooming, bl.a fotbad efter min morgonpromenad! Ha det så bra så hörs vi!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Emma får vara hemma idag med. Inatt har hon faktiskt sovit ganska bra. Inte bra men en tydlig förbättring. Idag hade hon 37,5 och eftersom hon hade feber igår så får hon stanna hemma idag med. Dumt, för jag skulle ju till skolan och diskutera mitt dataprov. Läraren är där väldigt sällan så jag får helt enkelt ta med emma. Är hon sjuk mer denna veckan får c vara hemma jag ligger galet mycket efter.



C mamma har börjat med linedance och pratade om något linedance event på hisingen. MInns inte vilken datum men tänkte kolla om du hade koll på det. Kan det ha varit den 8:e nov? Jag tror det...



Sen pratade hon om någonstans i stan man kunde dansa på onsdagar för 20 kr. Lät galet billigt men det finns kanske bara för nybörjare där?

2008-10-21 @ 07:30:02
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Det är nog så att man själv upplever sig själv för gnälligare än vad man är! jag tycker nämligen inte att du har gnällt! Skäönt att ha samtalet med chefen avklarat för denna gång i alla fall. Du ska se att det löser dig! kramiz M

2008-10-21 @ 19:02:41
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej hej!

Var tvungen att spana in din blogg med. Hoppas allt löser sig med jobb och chef och allt. Kika gärna in igen, kan inte påstå att jag är bra på att uppdatera den men men.. Ha det bra!

2008-10-21 @ 22:06:33
URL: http://byjennyk.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det är Connys mamma som dansar, annars hade jag kanske haft lite bättre koll på läget. Men jag har ingen aning om vart de dansar någonstans. Hon dansar ihop med sin svägerska och hennes dotter.

Jag lär aldrig börja. Låter hur kul som helst men när hinner man sådant? Jag har svårt att få min vardag att gå ihop överhuvudtaget. Men man kanske vänjer sig när man har mammaledigheten betydligt längre bakom sig.

2008-10-22 @ 15:02:37
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad är livskvalité för dig?

2008-10-22 @ 18:15:01
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0