Ett mysterium är löst

När jag lämnade Sanna på dagis idag fick jag veta att hon inte velat sova middag igår. Det förklarar gnälligheten och önskan att vara stilla och gosa hela tiden. Hon sov bra inatt, förutom att hon vaknade en gång och hade kissat i sängen. Det är ju verkligen inte hela världen, så jag lade handdukar i hennes säng och lade henne mellan mig och maken istället. Det är jätteviktigt för oss att inte skuldbelägga sådana saker, och hon kommer lära sig så småningom.
Jag satt länge med fröken idag och pratade om Sanna och dagistiderna. För det första så fick jag nu ett kvitto på att de har accepterat henne som den stillsamma person hon är och de är noga med att inte pressa henne. Det känns jätteskönt. Eftersom hennes inskolningsfröken har slutat så skall fröken Eva ta över som hennes "huvudfröken", känns också jättebra. Sedan pratade vi om hennes tider också. Jag märkte att fröknarna hade pratat mycket om det här igår och det känns väldigt tryggt för mig och de är verkligen ett stort stöd. De sa att eftersom hon har lite svårt att komma in i gruppen om hon kommer efter frukost (hon vill helst sitta själv och pussla då) så tycker de att vi ska försöka med att lämna henne till frukost varje dag istället. Då är hon redan där när majoriteten av barnen kommer och får vara med och hälsa välkommen istället och då kommer hon lättare in i gruppen. De tyckte också att hon skulle vara där fem dagar i veckan och att vi hämtar henne tidigare om vi kan istället. Vi ska testa det här i några veckor nu, så hon är inkörd på det ifall det blir så att jag kan komma upp i 100%. Det hela känns väldigt bra, jag känner att fröknarna lyssnar på Sanna och att de tar hänsyn till oss som familj.
Det blev förresten ingen fotografering, fotografen var sjuk. Men gudars så fin Sanna var i sin kjol och tröja...

Efter samtalet på dagis tog jag min vanliga stavrunda, det var härligt. Det går lite upp och ner med den nyttiga kosthållningen, men på det hela taget tickar vikten stadigt nedåt. Och det är ju rätt viktigt att det går lugnt, då är det lättare att hålla. Sex kilo har jag gått ned märkte jag när jag vägde mig imorse. Jag väger mig kanske var tionde dag, det är lagom. Fyra kilo till så ska jag köpa mina efterlängtade vinterstövlar!
När jag kom hem tog jag en lång härlig dusch. Jag har köpt hem ett favoritschampoo, Herbal Essences med passionsblomma. Tycker den luktar härligt. Men orgasmen som utlovas i reklamen uteblev. Tänk att en reklam kan vara missvisande. Jag är chockad.

 
Och kanske rentav besviken?

Nu ska jag ta och vila mig en stund. Sanna var pigg och vaken redan vid sex imorse och skulle absolut upp och leta efter pappa (som dessvärre redan hade åkt till jobbet). Och eftersom jag ska jobba till halv tolv är det bäst att jag tar igen mig en stund. Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: -ME-

Men ååååh, SÅNT schampo måste jag skriva upp på inköpslistan. NUUUuuu! 'asg*

2008-10-07 @ 14:04:02
URL: http://vinterliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0