En klok kvinna sa en gång...

"Fuck you cosmos!" och jag kan inte annat än att hålla med. Advokaten har gett upp, det finns inget mer vi kan göra. Jag kan ta tjänstledigt i tre månader, alltså till sista november, utan att sgi:n påverkas. Sen vete fåglarna vad som händer. På måndag ska jag gå upp till min chef, lägga alla korten på bordet och hoppas på det bästa. Det finns inga fler vägar. Inte ens försäkringsbolaget tror att Förnedringskassan kommer godkänna mitt sjukintyg, så varför skulle jag ens lägga trehundra spänn på att gå till läkaren? Och varför har vi läkare när det ändå är Förnedringskassan som avgör om jag är sjuk eller inte, trots att de inte gått någon läkarutbildning? Då kan vi väl lika gärna ta bort mellanhanden och avveckla sjukvården i Sverige? Sedan är det uppenbarligen också fritt fram för Volvia att se ner på mig, att fälla syrliga kommentarer i sina brev till advokaten om mig, precis som om jag vore mindre vetande på grund av min skada. Det som stod i brevet jag fick hem idag fick mig att känna mig som en prostituerad, som om han hade rätt att säga vad han vill för att de ger mig pengar. Pengar jag har rätt till för övrigt, men som det alltid ska käftas och divideras om.
Kosmos roade sig lite mer på min bekostnad idag. Varför inte liksom, det är ju ändå signifikativt på hur de senaste veckorna har sett ut. Jag hade tid hos frissan för klippning och slingor i eftermiddag. Vid lunchtid ringde frissan och frågade om de kunde flytta fram tiden en timma, det gick bra för min del. Tillbringade en trevlig eftermiddag på stan med Karin, och hittade ett par fantastiska stövlar på Bianco som jag ska fundera på ett tag. Sedan är det dags för frissan, jag säger hej då till Karin och går in. När det är min tur visar det sig att jag bara är inbokad för klippning, att tjejen jag pratade med inte har bokat in slingorna. Och eftersom det är sent på fredag eftermiddag så hinner hon inte göra det. Jag kunde få komma på måndagen och göra det, men det har inte jag tid med. Så jag blev förvisso klippt, men inget mer. Och jo, jag sparade pengar, men jag är ändå besviken. Jag hade kunnat gå och köpa stövlarna istället, men jag tappade sugen och åkte hem istället.

FAN, jag är så less på mig själv och de här inläggen. Jag vill inte vara såhär ledsen och negativ och gnällig hela tiden, men jag kan inte ta mig ur det. Jag har känt panikångesten ligga och lura idag, men jag har lyckats pressa tillbaka den, Hoppas jag kan fortsätta med det. Min familj förtjänar inte det här, att jag skall vara ständigt ledsen och irriterad. Jag vet bara inte vad jag ska göra. Jag tror jag ska göra som advokaten och bara ge upp. Det räcker nu. Det är inte värt det. Grattis "Försäkringskassan", Förskräckligkassan, Förnedringskassan, ni vinner på walk-over.


Kommentarer
Postat av: Karin

Blir så ledsen (och arg) - förstår hur du känner det. Vet bara inte om det finns något jag kan säga för att det skall kännas bättre...

Verkar som om försäkringskassan är till för att sparka på dom som redan ligger. Så dåligt!



Skickar ett lass med kramar

2008-10-18 @ 07:14:36
URL: http://karinj.blogg.se/
Postat av: Annica

Vännen, det låter inget vidare, blir så ledsen och arg. Önskar så man kunde göra något för dig men det enda jag kan göra är att ge dig en cyberkram. Hoppas vi kan ses snart så kan du gnälla hur mycket du vill.



Kram

2008-10-18 @ 08:47:28
URL: http://[email protected]
Postat av: Ida

I Sverige ska man nog se till att hålla sig frisk. Jag vet en del som fuskar med Försäkringskassan och springer till läkare som skriver sjukintyg trots att dom mycket väl kan jobba. Så jag förstår ju att dom är hårda, men det ska ju inte gå åt dom som verkligen ÄR dåliga. Bättre klämma läkare som skriver helt felaktiga sjukintyg.

Tycker du har kämpat länge nu, så försök släppa allt det där en stund och så hoppas jag att du mår bättre snart!

KRAM

2008-10-18 @ 14:36:38
URL: http://backafram.blogg.se/
Postat av: Nettan

shit! Jag ska sluta beklaga mig över att jag har långtråkigt, jag får ialla fall bra sjukvård och blir hörd, det är värt så mycket. Där har Sverige sannerligen gjort ett stort dubbelvoltande bakåtsteg.... usch vad ledsen jag blir för din skull då jag läser, det är så sjukt hur systemet blivit utformat nu.

Och så jävelskapet med frissan också.... dumt är vad det är!

Kram

2008-10-18 @ 19:12:15
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Åh vad ledsen jag blir gumman!



Men du... bry dig inte om gnälliga inlägg, det har jag också just nu. Det är skönt att skriva av sig...

2008-10-19 @ 07:07:42
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0