Liten sjukis

När jag tog Sanna till dagis igår var hon lite snörvlig och hostig, men ändå pigg och glad och hon ville gå till dagis, för på onsdagar går hon med de stora barnen på avdelningen till skogen. Hämtade henne strax före tre och åkte och handlade. Handlingen gick jättebra, men när vi kom hem var hon trött och lite hängig. Hon ville inte äta något, utan ville bara ligga i sängen på min arm och titta på film. Jag tog tempen på henne, och den visade 39,1. Lilla snorpisen. Åkte ändå och dansade och lämnade skruttan hemma med pappa. När jag kom hem från dansen hade hon sovit en timma redan, men jag tog ändå tempen. Den hade gått upp till 39,6 så hon fick en dos alvedon till. Tog med henne till toaletten, men hela hennes lilla kokheta kropp bara skakade, så jag tog på henne en blöja istället och lade henne i sängen igen. Det tog en dryg timma för henne att somna om ordenligt, men sen sov hon som en stock i åtta timmar. Hon var givetvis hemma med mig idag, hur pigg som helst... En liten febersväng när vi varit uppe en timma och aptiten är väl inte på topp, men det var ändå skönt att hon piggnade till såpass fort. Maken har ju lediga fredagar, så för säkerhets skull får hon vara hemma med honom imorgon också.

Och så lite humor såhär miss i nassen. Eller som man skulle kunna säga:

Lika Som Bär - The Midnight Edition:
















Kommentarer
Postat av: -ME-

'asg' Skitsköna bilder! Hoppas lillskruttan blir frisk fort, och inte bara pigg...:p

2008-11-07 @ 08:59:57
URL: http://vinterliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0