Berömd?

Nja, kanske inte. MEN jag har fått en blogg-utmärkelse. Tre gånger faktiskt. Den här:

Visst är den fin? Jag är jättestolt och hedrad. Och det är -ME-, En häxa på vift och Malin som förärat mig med den.
Tack ska ni ha!
Och givetvis skall jag inte vara sämre, utan göra samma sak till andra, läsvärda bloggar jag gillar.
Och här är reglerna för det:

1. De som mottagit awarden ska lägga upp en bild på den.
2. Länka till den bloggen du fick den ifrån.
3. Ge den vidare till sju andra bloggare & länka till deras sidor.
4. Lämna ett meddelande i deras bloggar, så de vet att de fått awarden.
And the nominees are:
Jenny
Jesica
Ida
Ulrika
Annica
Karin
Malin

Och så har jag blivit utmanad också, av ovan nämnda Ulrika (om ni inte har läst hennes blogg så tycker jag att det är dags för det. Där har ni en kämpe. Jag känner mig som en riktig gnällspik i jämförelse).
Utmaningen är att lägga upp julens önskelista efter följande kriterier:

Tre hårda klappar:
1. Böcker av Alan Alda
2. En ny digitalkamera
3. "Ingenting är heligt", en dvd med Magnus Betnér

Tre mjuka klappar:
1. Nya rosa pälstofflor
2. Varma sjalar till min stela nacke
3. Kökshanddukar

Tre viktiga klappar:
1. Att pappa slipper ha ont i höften
2. Att makens jobb inte ska slita så på honom
3. Att vi äntligen lyckas få ett syskon till Sanna
Och så var det samma här, tre ska utmanas i sin tur. Jag väljer -ME-  , Jesica och Karin.
Men ju fler som svarar desto roligare!
*******************************************************************************************************************************
Idag hade vi återförening med Januarigruppen, det var jättemysigt! Ungarna har blivit så stora och var jätteduktiga! Vi kunde sitta (relativt) avslappnat och prata, iallafall i omgångar. Det var underbart att se er, tjejer och ungar!

Imorgon (idag tekniskt sett) ska jag träffa Linda på stan innan jag ska åka till jobbet. Får ju äntligen lön imorgon, så jag kan börja köpa mina sista julklappar. Allt är i princip färdigplanerat. Det enda som har hakat upp sig lite är dockskåpsmöbler till min systerdotter, Anna. Det finns nästan bara möbler till Lundby-dockskåpen och dito Pippi, men de möblerna är lite för stora och klumpiga till hennes dockskåp så imorgon börjar den seriösa jakten.
Annars får det bli Tradera!

Det är bättre med käken nu förresten, tack alla ni som skickade söta hälsningar! Det satt i tills lunchtid på tisdagen. Då hade jag tagit
en tretimmars tupplur för att sova ikapp mig, och antagligen slappnade jag då av tillräckligt mycket för att det skulle släppa.
Men nu har jag istället ont i en visdomstand som sitter och trycker på vid käkleden på höger sida. De är färdigutvecklade, men ligger och trycker mot
den övre tandraden från varsitt håll, dock under tandköttet. Men enda sättet att bli av med dem är operation, och så länge jag inte besväras
jättemycket av dem så vill tandläkaren inte röra dem. Men nu gör det som sagt ont i den ena, den fick väl sig en smäll när käken fick det. Jag får se hur det utvecklar sig,
annars får jag väl ringa tandläkaren. Och ni som vet vilken oerhörd tandläkarskräck jag har förstår att det kommer få göra bra ont innan jag
tar till så drastiska medel...

Ikväll var det dans, det var skönt. Vi lärde oss en ny cha-cha. Den var lite klurig men den blev bättre till musik. Men jag älskade den inte. På lördag åker vi till Skövde för mera dans, det blir förhoppningsvis kul! Om inte annat får jag tillbringa dagen med Karin och Paula och resten av Out of Line-gänget. Det blir tåg upp, för jag har ingen lust att köra.

Jag är dödstrött på min bloggdesign, men jag har aldrig tid och ro att sätta mig in i hur det fungerar. Jenny och Jesica har lovat att hjälpa mig, men egentligen vill jag ju kunna själv...
Jag har iallafall en idé om hur jag vill att den ska se ut, det är ju alltid ett steg i rätt riktning.

Fick papper från en utbildning jag tänker söka. De kom jättelägligt efter ett riktigt skitmöte på jobbet i måndags. Jag har aldrig varit så motiverad till att söka en utbildning som jag är nu. Tyvärr är det inte kursstart förrän i september, men sista ansökningsdag är den 15 april. Räkna med att min ansökning ligger i högen då!

Nu ska jag försöka få min extremsnarkande make att vända sig om, annars lägger jag mig i gästrummet. Fattar inte vad det är med honom nu för tiden. Han har alltid snarkat, men nu är det värre än någonsin.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

:) a.ks ted mosr ä ted Hej!

Tack snälla goa för nomineringen, vad glad jag blev.

Så roligt, det piggade upp en hel del.:)

Usch, för det där med tänderna. Jag väntar ju själv på att få dra ut två stycåken. Inte skoj.

Jag har inte köpt en enda julklapp än. Jaja, det är likt mig så det är väl som det ska. :)

Sköt om dig så länge och tack igen.

Världens största kramt ill dig.

2008-11-27 @ 14:36:10
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Men fy sjutton vilket märkligt inlägg jag skrev, får du ut något av det? :)

Jag får gå och vila lite, har feber och känner mig inte på topp. Men nu har jag fått penicilin så det ska bli bra. :)

Stor kram.

2008-11-27 @ 14:38:33
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Jessica

Du hjälpte ju massor, Emma var världens bromskloss ;-)



Nu känns det bättre. Jag satt med Seth i knät förut, då sa han "Inte du arg på mig nu?" Nej, mammma är inte arg, varför säger du så?

Du var arg när jag sprang ifrån dig.



Jag tror han förstod allvaret. Ångrar väldigt mycket att jag lipade så inför honom i bilen men samtidigt så var det omöjligt att hålla inne.



Jag har också hört att det är en myt... skrev det till Camilla på hennes låsta blogg. Jag hörde en gång på radion när ägaren till Gekås sa att det var en skröna. Men så sa någon att han bara sa så för att butiken inte skulle förlora kunder...

2008-11-27 @ 20:29:06
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0