Adventssparken 2008

Igår var jag i Skövde med Karin, Paula och Robban och dansade linedance på ett arrangemang som kallas Adventssparken. Det var en lång, härlig dag full av dans och trevliga människor. Jag och tjejerna åkte tåget upp från Göteborgs Central vid tjugo i tio och var framme strax före elva då dansen drog igång. Robban körde bil och kom en stund senare. Vi kände igen en hel del människor från Mullsjö och det är ju alltid trevligt! Det är klart att det finns en massa danser som man inte kan, men oftast kan man dansa flera olika danser till samma låt, så det blev en del dansat ändå!
När tävlingarna började gick vi ut och åt middag på Harry's, det var trevligt. När vi kom tillbaka var tävlingarna nästan slut och vi klämde in ett par danser, men sen slog nacken och huvudet till på mig. Vet inte vad som hände, om jag slängde med huvudet i en dans, om jag suttit i drag eller blivit kall. Men det slutade med att jag tog tåget hem två timmar tidigare än vad jag hade tänkt och även om det var tråkigt så var det rätt beslut. Jag har ändå varit rätt funktionsduglig idag, men det kanske jag inte hade varit om jag hade tryckt i mig värktabletter och ångat på. I vilket fall som helst hade jag en supertrevlig dag med tjejerna och Robban!

Idag har vi mest lallat omkring. Maken satte upp utebelysning på baksidan, det blev jättefint! Sen åkte vi till mina föräldrar där maken hjälpte till att byta till vinterdäck. Vi åt middag och såg på nån sport som involverar pinnar och is, det är allt man behöver veta. Hem och adventsmysa lite och sedan lägga en unge som inte fått sova middag. När hon väl somnat satt jag och maken och slog in paket till Sannas paketkalender som hon får börja öppna imorgon, hoppas hon kommer gilla den!

Nu börjar det snart bli läggdags, men jag måste bara dela med mig av en bild som Jenny skickade mig för en stund sedan. Den är tagen på IKEA i tisdags när vi var där med vår gamla januarigrupp.

Från vänster: Sanna, Benjamin, Ingrid, Evelyn, Seth och Emma.
Evelyn är Ingrids storasyster och Emma är Seths lillasyster, men vi är en enda stor lycklig familj så det är klart att de ska vara med på bilden också!!! Men visst har de blivit stora sen den här bilden togs? I tisdags saknades två mammor med sina barn, Annica med Robin och Lena med Ludvig (eller Hugo? De var bara med en gång så jag minns tyvärr inte), och Emma låg faktiskt i magen på mamma Jesica. Men visst är de fina, våra stora små barn... Sanna ville för övrigt inte vara med alls på bilden, så jag sitter bakom den låga väggen som de andra barnen sitter på och försöker få henne att stå kvar där medan Jenny gör konster och knäpper kort. Och på nåt sätt lyckas hon få med alla barnen på en bild, det måste vara för att hon är förskolefröken!

Nu ÄR det läggdags, jag och Sanna ska hem till min syster och hennes barn imorgon och baka pepparkakor! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jenny & Benjamin

Ja, titta på våra fina barn. (i onsdags var det väl?) Läggdags sa du? Hahahaaa!

Kramar från oss

2008-12-01 @ 01:06:46
URL: http://jennyonline.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh vilket gulligt kort! Ni får maila till mig också! Kram

2008-12-01 @ 07:53:26
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0