Tulpanmördare!

En grannpojk kom och ringde på min dörr för en stund sedan och sa att han skjutit in en boll på min uteplats. Käck som jag är traskade jag ut för att hämta den, men hittade den inte först. Sen såg jag den, mitt i min tulpanrabatt!!! Och det var ingen liten halvpumpad plastboll heller, utan en fulltankad läderboll. Så det blev till att inleda operation rädda tulpaner. Jag har inte hjärta att ta in för många, bara de mest tillplattade...
image403

image404
De är rätt fina i vas också...

Och när jag ändå hade kameran ute fick det bli en bonusbild på en liten tjej som vilar lite framför Teletubbies efter maten:
image405
Idag när jag hämtat henne på dagis så pratade vi under bilfärden hem. Hon är ju väldigt verbal, men på bara de få timmar vi varit ifrån varandra hade hon utvecklat sitt uttal på ordet "ja". Förut har det varit ett "aaa", "mmm" eller "happ", men nu var det ett väldigt lillgammalt och väldigt sött "Jjaaa". Sötfian!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0