Lekdag!

Sanna och pappa hade en riktig lekkväll igår medan jag var på jobbet, så vi fortsatte på samma linje när vi vaknade imorse. Damen beställde plättar och mamma lydde. Sen lekte vi och läste böcker tills Jenny och Benjamin kom på visit. Sanna var reserverad i tre minuter och sedan lekte de som aldrig förr. Det är så underbart häftigt att se dem kommunicera med varandra, lära varandra hyss och leka tillsammans. Sannas lilla fiskedamm var en favorit, men förutom fiske lektes det även i pippi-huset, det cyklades trehjuling och vi var även en sväng i sandlådan. Mammorna grillade lax till lunch och åt den med quinoasallad. Förutom min unge då, hon skulle ha plättar. Vilken överraskning... Det enda som var lite dumt med dagen var att småttingarna missade sin tupplur, det märktes med nära-till-tårarna och vredesutbrott i olika grader. Och att Sanna somnade i mitt knä när vi åt middag... Hon fick sova i tio minuter, sen väckte vi henne och jag lyckades få henne att vakna genom att lova henne att vi skulle baka muffins, för morfar och mormor skulle komma på besök en stund. Det gjorde de och superlekmormor eldade upp Sanna rejält. Klockan var närmare halv elva innan hon somnade nu ikväll. Men vi har haft en härlig dag i solen!

Sanna har hittat saxen igen... Imorse hittade jag en lång hårlock vid fåtöljen, men inget som var direkt märkbart. Men under eftermiddagen har jag hittat fler och fler hårtussar och sen såg jag att en sax låg på bekvämt Sannaavstånd på matsalsbordet... Imorgon bitti ska jag tvätta håret på frisören och kamma henne noggrant och sen får jag se om det blir nödvändigt med ett besök hos en riktig frisör... Min lilla busiga unge...

Imorgon är det iallafall äntligen dags för mig att gå till en riktig frisör. Det ska bli sååå skönt! Hoppas bara det är en bra frisör, det är lite nervöst att gå till en ny. Och eftersom jag jobbade två timmar för mycket igår så tänker jag inte stressa när jag ändå är i stan, jag tänker passa på att gå i några affärer och förhoppningsvis äta lunch med Paula.

Nu till helgen är det linedance i Uddevalla och jag är jättesugen på att åka. Men maken skall jobba och lägga i båten och svärmor är febrig, så det är inte säkert att jag kommer iväg. Och jag borde väl också prioritera familjen, men nu när maken lägger in överväxeln på jobbet de kommande två månaderna så känns det som jag inte kommer ha tid att göra någonting alls för mig själv. Det kommer givetvis inte maken heller eftersom han jobbar, men det är lite hans eget fel. Jag får väl se vad som segrar, samvetet eller danslustan...

Nu ska jag ta och se M*A*S*H och sen ska jag sova. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag är 82:a så jag borde väl gått ut -01..? Men jag höll upp ett år mellan tvåan och trean och jobbade på Posten istället, så jag gick nog ut -02.

2008-05-29 @ 03:48:10
URL: http://backafram.blogg.se/
Postat av: Jenny & Benjamin

Nära till tårarna, jotack. Min son somnade i bilen innan vi hunnit ut på motorvägen... Men han somnade i samma tid som vanligt på kvällen så det gör ingenting. Och så blev det plättar i vårt hem också. Jag slutade räkna efter att han satt i sig 30 st...



Jag fick oväntat ledigt i eftermiddags. Utvecklingssamtalet blev avbokat så jag har några dagar till på mig att finslipa.



Men du, ta med dig Sanna upp så tar jag båda barnen medans du dansar. Så får de leka igen. Jag kan ge dem varsin sax så kan de frisera varandra :D

2008-05-29 @ 16:12:42
URL: http://jennyonline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0