Ingen Superwoman

Jag har försökt hålla förkylningen stången ett par dagar nu, jag har minsann inte tid att vara sjuk! Men efter en helg fylld av aktiviteter - blomsterkurs, storhandling, möhippa, middag med goda vänner - så fick jag igår kväll inse att det var dags att lyda kroppen. Vi hade vänner hemma på middag igår, det var jättetrevligt och barnen lekte superbra tillsammans, men huvudet värkte och trots medelhavsvärmen på uteplatsen så kallsvettades jag. När vännerna gått tog jag tempen, och visst, där var det ju feber. Inte så mycket, men jag har väldigt låg kroppstemperatur i vanliga fall så det krävs inte så mycket för att jag ska bli däckad. Så jag kröp till kojs och mailade mina dansvänner att jag inte kan dansa ikväll, vilket gör mig väldigt sur på mig själv, och så mailade jag till chefen att jag inte kommer till jobbet idag. Imorse fick jag släpat mig ur sängen och kört Sanna till dagis och nu har jag krupit ner i sängen igen och ska strax försöka sova.
Jag har lovat famijen köttbullar till middag idag, men vi får nog ta och hjälpas åt med den när maken kommer hem. Innan jag somnar ska jag skämma bort mig själv med ett inspelat avsnitt av "Big Love" - det är en helt underbar serie som jag bara måste rekommendera!!!
Hej så länge!
image402

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh vad jobbigt att du blivit sjuk. Bra att du äntligen lyssnade på din kropp.... men typiskt att det skulle bli på en måndag.

Budget är nog max 5000 med mat. Men jag tänkte göra samma mat som vi bjöd på förra året. Pastasallad med grillad kyckling. Det var lätt, snabbt, gott och billigt.

Fast det är nog lite som du och Ida säger... jag vill inte ha kalas. Men samtidigt har jag sagt att jag ska ha det. Vet inte om jag vågar skippa det...

2008-05-12 @ 09:22:45
URL: http://jesicas.blogg.se
Postat av: Jessica

Glömde en sak! Kan du ändra din adress på URL, som kommer upp när du skriver kommentarer? Det är ett , istället för punkt så det fungerar inte att klicka på länken...

2008-05-12 @ 09:27:06
URL: http://jesicas.blogg.se
Postat av: Jessica

Ja, Mölndal hade fungerat om inte halva min släkt bott i vårgårda... det är väl 5 mil från oss åt fel håll. Men tack för tipset!

Jag blev faktiskt lite besviken. Jag hade hoppats på att få gå ut o äta med C eller kanske tom gå ut och parta lite med vänner på min 25 års dag. Men mina föräldrar är bjudna på fest och C föräldrar lämnar jag inte barnen hos. Typiskt.

2008-05-12 @ 13:42:14
URL: http://jesicas.blogg.se
Postat av: Ullet

Jag är ingen superwoman, jag är ju helt knäckt men vem ska ta tag i allt kring barnen om inte jag gör det? Det finns liksom inga alternativ.. Maj är en sån där månad varje år där allt händer samma månad.. Sen är det rast vila som gäller. Men med två barn som antingen är sjuka el skadade o en hjärna som har tappat all besinning o ork, så gör jag bara det nödvändigaste, allt annat får vara.

2008-05-12 @ 18:52:39
URL: http://gammelbyn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0