Gräsligt!

Igår sådde maken och Sanna nytt gräs på framsidan medan jag var på jobbet. Idag har jag och lillan roat oss med att göra ett risfält därute. Gräsfröna behöver massor av vatten för att gro ordentligt, men vår slang räcker inte dit ut, så jag har fått traska med vattenkannan. Sanna har "hjälpt till" med sin lilla plastkanna och en spann vatten. Fast hon dränkte allt annat än gräset - sin mor, tulpanerna, en intet ont anande myra och en liten tova förgätmigej som kikat fram mellan utblommade tête-a-têtelökar.
Det har också målats med intensitet, det är frökens nya hobby. Det blir söligt och fläckar över hela köket, men det är ju bara vattenfärg och det går ju bort. Jag tycker det är roligt att hon gillar att måla!
En konstnär djupt försjunken i sitt arbete: Sanna är koncentrerad  Handavtyck med vänster hand... Och handavtryck med höger hand. Här diskrimineras ingen hand.

Något annat jag tycker är rent gräsligt är alla paparazzis som belägrar sjukhuset i Österrike för att bli rika på en hel familjs olycka. En hade till och med slagit en vakt som jagade honom medvetslös. En annan hade klättrat upp på fasaden och ramlat ner. Man ska inte håna andras olycka, men jag tycker faktiskt att det var rätt åt honom. Om nu någon, trots alla säkerhetsåtgärder, lyckas ta en bild och sälja, så hoppas jag att folk sätter heder framför nyfikenhet och bojkottar de tidningar som publicerar bilden. I dagens Göteborgs-Posten fanns det en väldigt välskriven artikel om det som hänt den senaste tiden. Läs den här. 

Maken är kvar på jobbet ett tag till, de skulle grilla. Så bara trafiken lugnar ner sig ska jag och Sanna åka till gamla farmor på höga berget och hälsa på en stund. Vi skulle åkt tidigare, men vi tog en sån lång och skön tupplur. Ingen idé att åka i värsta rusningen.

Hej så länge!

Styling by Sanna - Bamsekeps och kaninöron, en kombo av två favoriter.

Kommentarer
Postat av: Karin K

Less is never more :-) Underbar styling...

2008-05-22 @ 23:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0