Cowboydag

Idag har jag ingen lust att jobba! Inte ett endaste dugg. Jag har varit här i snart två timmar och förutom att svara i telefon två gånger och läst tre mail (varav två var privata) så har jag inte gjort ett smack! Jag ska ju göra något. Snart. Kanske förbereda lekarna för jobbgrillfesten nästa fredag? Det borde väl gillas som jobb, eller?
Ikväll är det dejt med maken, det ska bli kul. Vi behöver umgås, känns inte som jag har pratat med honom på hela veckan.

Imorse när jag skulle lämna Sanna på dagis var hon jätteduktig! När vi kom in var det två helt främmande fröknar där, en manlig och en kvinnlig. Och Sanna är ju inte jättetuff när det gäller främlingar... Den manliga kom fram och hälsade och förklarade att två fröknar var sjuka idag och den tredje var på möte hela förmiddagen, så nu samlade de den lilla troppen och skulle gå ut och leka. Ett annat barn var så ledset att de var tvugna att hämta städerskan (som brukar leka med barnen) så hon kunde trösta och flera andra barn var också ledsna och reserverade. Så jag frågade om de ville att jag skulle stanna kvar tills de skulle gå ut och det ville de gärna. Jag improviserade lite sångstund och sen gick jag med ut. Där sa jag hejdå och Sanna tog den kvinnliga fröken i handen och gick iväg för att leka. Hon var så duktig och jag var jättestolt! Men samtidigt känns det bra att farmor ska hämta redan vid tolv så hon inte behöver sova med främlingar, för det vet jag inte om hon kan.

Jahapp, undrar vad jag kan ta och hitta på nu då? Jag kanske ska ringa runt och ta lite kompletterande uppgifter eller nåt. Eller så går jag ut till Klas som sitter och gonar sig i solen...

Howdy!

Kommentarer
Postat av: Ida

Tyckte piraterna kom två år för sent.. :-)

2008-05-23 @ 13:04:58
URL: http://backafram.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0