Påskafton till ända

Det var en lååång dag! Vi var uppe tidigt och klädde ut stumpan till påskkärring. Hon valde en mörkblå lång kjol med matchande väst som faster haft när hon var liten flicka, så du har alldeles rätt Karin, det var en retropåskkärring! Mamma målade röda kinder och fräknar och sen åkte vi och åt frukost med mormor och morfar. Efter frukost åkte vi upp till gammo på höga berget och fikade lite innan vi packade in oss i bilen och styrde mot Torslanda. Sanna somnade i bilen och eftersom vi ville att hon skulle sova lite längre så stannade jag kvar med henne i bilen och slumrade en stund jag med. Efter tuppluren började den långa dagen bli ännu längre. Jag gillar mina svärföräldrar, men det händer liksom ingenting därute. Man tittar på tv, äter, tittar lite mer på tv och turas om med att slösurfa lite framför datorn. Ibland kanske man spelar lite kort. Maken och hans bror Dole försvinner mer än gärna in på Doles rum långa stunder i taget och spelar tv-spel. Ibland när svärmor och svägerskan börjar käbbla vill jag helst gå och gömma mig, men huset är litet så kökssoffan är det närmaste fristad man kan komma. Jag läste en stund i en pocket innan min dotter började leta efter mig, sen målade vi och hoppade i sängarna.
Till slut blev klockan halv sju och vi kunde titta på sista kvartsfinalmatchen mellan Frölunda och Färjestad. Det gick åt helvete. Nog sagt.
Efter matchen åkte vi hem och Sanna somnade som en stock tack och lov, mätt på glass och godis... Jag är däremot fortfarande hungrig så jag ska nog ta och bryta mitt dietlöfte och ta mig något att äta till CSI.
Imorgon ska jag ladda upp en tydligare bild på min lilla påsktjej, röja i sovrummet, tvätta femtioelva maskiner tvätt och förhoppningsvis få lite ordning i gästrummet. Eller så leker jag med Sanna och ignorerar allt det andra.
God fortsättning på påsken!

Kommentarer
Postat av: Jenny & Benjamin

Ja, jag tycker du ska leka med henne istället för att städa. Det kan Stefan göra ;)

Jag har en liten liten påskpresent här hemma till Sanna, och lite kvarglömda saker som jag får lämna över vid tillfälle.
Jag skulle verkligen behöva klippa mig så jag tänkte se om jag kunde boka tid till onsdagen och åka upp, men jag får se hur det blir.
Kram.

2008-03-23 @ 11:23:45
URL: http://jennyonline.blogg.se/
Postat av: Stefan

För det händer ju så mkt mer på alla andra bortbjudningar...

2008-03-23 @ 15:02:20
URL: http://chocolatefrog.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0