Nu är jag sur!

Och eftersom jag har berättat för mamma varför så kan jag skriva det här med!
Jag fick ett presentkort på Fotvård av mina föräldrar när jag fyllde år i augusti, det var något jag önskat mig jättelänge. Men eftersom vi inte hade någon barnomsorg och dagarna var fyllda av stress med jobb och barnvakter åt höger och vänster så fanns det inte tid att utnyttja presentkortet. Sen var det inskolning och vi skulle vänja oss vid det. Plötsligt var det jul och sen flöt dagarna iväg och jag har försökt ringa ett par dagar i veckan den senaste tiden för att äntligen boka tid. Så igår fick jag äntligen tag på dem. De bytte ägare i november och presentkortet gäller inte! Jag är så himla besviken, jag har inte gjort iordning mina fötter sen i somras för att det skulle bli en riktig lyxdag och jag ville ha det ordentligt gjort. Det är så jäkla dåligt av den gamla ägaren av Mölndals Fotklinik som inte informerade om försäljningen, för det lär hon ha vetat när kortet köptes. Och även om jag förstår de nya ägarna så tycker jag att det hade varit goodwill att låta kortet gälla. Men visst, vill man inte ha nya kunder så... *surar*

Idag är vädret snurrigt. Sol och snö(!) om vartannat. Och på radion sa det att snön lagt sig ute på Hisingen. Men det tror jag nog inte riktigt på. Men jag hoppas det, och jag hoppas också att de går ut och leker med barnen på dagis i så fall.

Jag fick sms nu att min beställning från Ellos redan kommit, men eftersom kläderna från H&M också skall komma den här veckan så väntar jag in den och hämtar allt på en gång *klädfest* Hoppas bara allt passar också!
Och imorgon är det Ikea! Uj uj uj, stackars plånboken! Maken har iallafall gett klartecken till ommålning av sovrummet, om jag lovar att vänta tills jag mår bättre och det är ju logiskt. Nu ska jag bara bestämma färg också... Men jag lutar åt något brunt. Helst skulle jag vilja ha någon slags fondtapet, alternativt wallies... Här ska planeras!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh vilken tabbe. Jag tycker verkligen synd om dig! Själv har jag fotfobi, tom moy mina egna fötter och efter två graviditeter behöver mina fötter vård. Men det lär aldrig ske...

Tack för tipset! Jag hade sett de fiskarna... jag vill gärna ha större. Har några andra på g... får se om det funkar.

Jag hittade en wallie, lr det var ett citat jag vill ha i vardagsrummet när vi gör om. Det är snyggt... konstigt att det inte har slått mer. kanske kommer, Sverige är ju lite efter.

2008-03-04 @ 21:48:33
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Helena

Oj vad jag skulle vara förbannad!

När det gäller trotsålder så är det inte roligt... Önskar inte den till min värsta fiende faktiskt...

Att inreda barnrum är inte lätt det heller. Innan jag började såg jag ett sådant där inredningstidningsrum framför mig men insåg riktigt snart att det inte går ihop med att även ha leksaker i miljoner och allt som jag behövde få in i rummet. Ellens rum är ju inte stort och jag behövde verkligen få in både garderob, säng och en bokhylla. Sedan hade hon fått i present ett skrivbord, jättedockskåp, elpiano och stor ritställning. Hur gör man liksom, det blir ju knappas inredningstidningsstil på det :-)

Ha en mysig helg!

2008-03-08 @ 09:08:18
URL: http://helenasnackar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0