Fummelfia

Jag fumlar ibland, det blir så när armen och händerna inte lyder. Idag plockade jag ur diskmaskinen samtidigt som jag lagade mat, jag är jobbig på det där sättet. Allt på en gång och gärna lite till. Och så tappade jag min mixerkanna. Lååång spricka från kanten och nästan ända ner till botten. Den läcker. Ingen morgonsmoothie. Snyft. Fast maken tycker att jag ska åka och köpa en ny imorgon, så det ordnar sig förhoppningsvis snart. Jag har kollat på elgigantens hemsida, finns flera att välja på. Nu bryr jag ju mig inte så mycket om finesser och prestanda, utan det viktigaste är ju färgen. Jag gillar en från OBH Nordica. Men ska jag köra rostfritt så den matchar köket i övrigt eller ska jag köpa en... tja, rosa kanske?  Eller ska jag överdriva totalt och köpa en smoothiemaker? . Kanske inte. Äh, jag köper den billigaste, Så länge som den kan hacka ett par frusna hallon och en halv banan så kvittar resten. Imorgon blir det shopping!

Jag och maken började räkna lite härom dagen och vi funderar på om inte jag jobbar för många timmar. Nu vet jag ju inte hur det funkar med raster och så, det kan hända att vi numer har inräknade raster utan att jag har tänkt på det. Jag jobbar ju 75% och det borde ju bli 30 timmar i veckan. På måndagar jobbar jag från åtta till två så att jag ska kunna hämta Sanna lite tidigare. På tisdag och torsdag jobbar jag egentligen halv tre till halv tolv men jag är på jobbet redan vid tolv för att jobba ikapp för att jag går tidigare på måndagarna. Från början skulle ju Sanna gå på dagis på fredagarna också, men maken har ju varit ledig så jag har inte behövt tänka på det. Nu kommer hon behöva gå fredagar från och med veckan efter påsk och jag tror att hon kommer få gå från nio till tre i fortsättningen. Fram tills nu har jag jobbat drygt sex timmar på fredagarna. Men vad blir det då om man lägger ihop timmarna? Måndag: 6 timmar, tisdag: 11,5 timmar, torsdag: 11,5 timmar och fredag: 6 timmar = 35 timmar. Jag ska prata med chefen imorgon och kolla så jag inte har räknat fel, men om min uträkning stämmer så är det ta mig tusan inte konstigt att jag aldrig hinner med varken träning eller städning här hemma.
image307

Nu är helgen snart slut och det börjar bli dags att sova!

Godnatt och hoppas ni får en trevlig måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0