Det luktar vår!

Det har ju aldrig riktigt varit vinterkallt den här vintern, men det har ändå inte känns som vår. Men idag, när Sanna och jag gick till dagis, så kände jag den, vårdoften. Den bara steg upp från marken och buskarna och letade sig in i näsan och framkallade bilder av blommor, påsk, vitsippor och allt som hör våren till. Det kändes härligt! Igår köpte jag femtio påskliljor och satte i min nya vas och imorse hade de börjat slå ut. Det var som om solen lyste på just den platsen på mitt bord. När jag kom hem efter att ha lämnat Sanna planterade jag ut en minipåsklilja och tre penséer i krukan utanför dörren, så nu har våren kommit dit också!

Idag har jag bestämt mig för att försöka börja ett nytt liv. Jag har inga problem med att jag är storvuxen, men sen jag började jobba skift i höstas så känner jag hur jag bara väller ut här och där. De senaste två månaderna har varit de värsta, jag har småätit väldigt mycket på kvällarna och inte hunnit med någon annan motion än måndagsdanserna. Jag ska inte göra allt på en gång, det första målet är att få bort snasket på kvällarna och på jobbet. Sedan ska jag planera måltiderna bättre, mer bönor, protein och grönsaker och sedan ta itu med motionerandet. Det är så frustrerande med egentiden. Varje dag går jag och plockar och städar och det märks aldrig någon skillnad. Försöker jag läsa en bok är det alltid något som kommer upp, så ibland undrar jag hur jag ska hinna med att träna. Men nu jäklar ska jag ta mig tid, iallafall de dagar då vi är hemma tillsammans hela familjen så vi kan turas om att ta lillan. Mammigheten är tillbaka och jag har haft lite för lite tålamod med det. Men jag tror att om jag kan öka min självkänsla med lite mer motion så kommer jag ha mer ork till Sanna.
Idag har jag lagt min stegräknare i mina skor så jag inte ska glömma att ta med den till jobbet. Ska bli intressant att se hur mycket jag går på en kväll.

Snart dags att börja göra sig iordning, sjukgymnasten och jobbet väntar!

Kommentarer
Postat av: soffie

tjohoohoppas din dag blir bra .

2008-03-13 @ 11:17:19
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Malin

Ha ha... jadu, min dotter är ju snart 16, men hon har allid gillat att baka, och framförallt äta det sen... Tur att hon är en sportig tjej som inte lägger på sig, för hennes specialité är namligen kladdkaka, den är farligt god! Ha en bra dag!

2008-03-13 @ 14:17:55
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0