Det är tröttsamt att vara på Ikea i flera timmar...

Bild(70).jpg
 
Lillskruttan... Hon var ändå rätt duktig, om än velig. Men även mammorna var rätt slut efter fyra timmar på Ikea, så Sanna och Benjamin uppförde sig under omständigheterna exemplariskt. Dyrt bidde det, men trevligt var det! Vi kom hem drygt tusen kronor fattigare men bland annat två tvättkorgar, lampa och gardiner till sovrummet och diverse köksgrejor rikare. Plus lite andra grejor. Ja just det, ett litet bord till Sannas rum också som skruvats ihop och invigningslekts ikväll. Jag har även drömt och planerat om hur jag vill ha sovrummet och badrummet lite senare när det är läge... Ikea kommer bli ännu rikare på mig innan jag är klar... Men det kommer bli fint, så det så!

Och återigen har vädret ändrats, från klart och kallt till ruggigt, regnigt och grått. Och kroppen har reagerat enligt facit. Är det likadant imorgon får jag bita i det sura äpplet och sjukskriva mig igen. Det är inte värt det. Igår fick jag också veta att vårt lönesystem helt plötsligt inte klarar att räkna ihop grundlön och fast o.b (trots att det gjort det i sex år), så nu ska det delas upp. Vilket för mig innebär ett antal hundra mindre i månaden i ändrad sgi. Kul jul. Förhoppningsvis går försäkringsbolaget in och täcker upp, men det vet man ju aldrig.

Ikväll och inatt är jag och lillan gräsänka respektive gräsdotter... Maken är på kick-off för det nya bygget, d.v.s han är på Stenungsbaden och dricker öl. Men jag och snuffsan klarar oss alldeles utmärkt och passar på att breda ut oss rejält i sängen! Hon var lite svårsomnad, men nu snusar hon, varm och ljuvlig, med sin älskade Fiffi-docka tätt intill. Gud vad jag älskar min unge!
image271
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Kul att ni hittade så mycket roliga grejer. Härlig bild. Så skulle jag också velat sova efter min dag på ikea. ;-)

2008-03-06 @ 08:08:20
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Heléne

Åh, vad trevligt att du fått shoppa lite i alla fall. Jag känner igen det där med att IKEA tjänar pengar på en... Vad roligt att ni fick upp litens bord direkt, och hon var ruggigt söt i bärselen.

2008-03-06 @ 21:24:00
URL: http://haggmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0