Det är faktiskt lite synd om mig...

Lite iallafall. Men innan jag skriver mer, vet du hur mycket du använder höger ringfinger? Det är inte så himla mycket faktiskt, själv använder jag det till att skriva L, O, P, Å, punkt, kommatecken samt enter när jag skriver. När man inte använder fingret blir det dock inte samma flyt i skrivandet. Nu till saken.
Ikväll kom vi överens om att dansa trots stängt hus, jag har ju som sagt nycklar. Kom till jobbet vid kvart i sex, en timma tídigare än vanligt alltså. Det var för att vi skulle komma hem lite tidigare. Eftersom det snöade tog jag makens bil, men på vägen kom jag på att jag jag inte har ett parkeringstillstånd i forden, så jag skulle leta rätt på ett extra när jag kom fram, Anlände samtidigt som Karin och Paula, låste upp och hämtade ut nycklar och begav mig på jakt, Hade för mig att jag sett ett parkeringstillstånd i fikarummet och gick dit. För att komma dit behöver man passera genom en tung dörr av glas och metall, Det är något galet med den dörren, den slår igen hårt och fort och väldigt högt. Jag vet ju detta, Jag VET det. Men av någon anledning fick jag i farten för mig att ta emot dörren, antagligen för att smällen inte skulle skrämma Karin och Paula. Och dörren går igen, med mina fingrar emellan, Fy satan vad ont det gjorde, Svor till (eller nåt, härifrån är minnet lite suddigt ett tag) och går in för att leta efter tillståndet men ser bara stjärnor, Hittade inget och tar mig upp för trappan igen, fumlar med nycklarna för att komma in på kontoret och skölja fingrarna med kallt vatten. Tar av mig handsken, ser bara en vit fingertopp och blod samtidigt som Karin och Paula kommer för att se vad som har hänt. Sitter på toalettstolen och har handen i vatten med känner att jag håller på att svimma och går och lägger mig på golvet med fötterna upp på mitt skrivbord, Karin kommer med ett paket frysta hallon från fikarummet, det lindrar. Samtidigt anländer det övriga gänget, de får gå ner och rigga datorn och sånt. Kommer efter lite senare, men orkar inte dansa så mycket, känner mig yr och tappar balansen i varje snurr. Sen är dansen slut och det är dags att åka hem. Alla tankar på parkeringstillstånd var som bortblåsta. Tror ni inte att jag fått p-böter? *suck* Och detta med makens bil. Hoppas chefen kan ta hand om boten, annars är det sura 600 och ett ömt finger. Inte det slutet jag tänkt mig på påskhelgen...

Dagen började bättre iallafall. Lilla familjen åkte till Vattenpalatset i Lerum för att bada några timmar. Sannas favoriter är vattenrutschkanan, bubbelpoolen och den lilla utebassängen de har. Sanna tyckte det var jättespännande att bada ute fast det var kallt! Sötsnuten.

Nu ska jag och mina onda fingrar gå och lägga oss. Det här inlägget har tagit tredubbelt så lång tid att skriva än vanligt och jag vet att det är många kommatecken istället för punkter, men det blir bara fel så nu ger jag upp!

God natt!
image320

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh, stackars dig! Vilken otursdag! Härligt att vattenpalatset var kul iaf, Seth ÄLSKAR att bada där. Tyvärr gör vi det alltför sällan. *dåligt samvete*

2008-03-25 @ 11:00:08
URL: http://jesicas.blogg.se/
Postat av: Jenny & Benjamin

Men hur bär du dig åt egentligen? Jag tycker i alla fall mycket synd om dig.
Kramar i natten :)

2008-03-26 @ 00:56:49
URL: http://jennyonline.blogg.se/
Postat av: Karin J

Åh! Stackars, stackars dej!
Hoppas att det känns bättre i fingrarna snart.
Kram

2008-03-26 @ 06:54:16
URL: http://karinj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0