Svensk sommar!

Det här inlägget påbörjade jag igår, sen blev det dunderoväder och internet klappade ihop. Det vägrade fungera imorse och även i eftermiddag, och när jag idag ringde Glocalnet för att få reda på vad som hänt så hävdar de att vi sagt upp vårt bredband. Jättespännande. Måste vara Blixt Gordon eller nån. Så nu sitter jag med ett uppringt internet som går i snigelfart, men jag är iallafall inte borta från världen. Så här kommer mitt inlägg från igår:

Ett sånt väder! Det har regnat mer eller mindre hela dagen, och nu kommer det ytterligare en störtskur kryddat med både åska och blixtar. Det är nästan rakt över huvudet på oss, vet inte om det är så himla smart att ha datorn på alls... Men jag gillar att leva farligt!
Gårdagen tillbringade lilla familjen i hemmets lugna vrå under dagen. Far och dotter lekte och mamman tokröjde i hobbyrummet. Det var underbart! Det är som en balsal därnere nu! Otroligt skönt att få ordning därnere, nu kanske pyssellusten kommer tillbaka! På tidiga kvällen åkte vi sedan till Liseberg tillsammans med svägerskan och hennes fästman, det var trevligt. Vi vann ganska mycket saker, bland annat två dockor, en kanin och svägerskan vann en stjärnvinst på leksakshjulet. Hon valde en barnfåtölj, den var jättefin! De har ju flera syskonbarn och så småningom kanske de får egna småttingar också. Hoppas kan man ju! Sanna och faster åkte flera attraktioner tillsammans, bland annat karusellen och Sagoslottet. Det var en kul kväll!
Idag har maken tagit upp röjarstafettpinnen och storstädat i tvättstugan. Det var välbehövligt det också, det blir så lätt att saker samlas av gammal vana. Nu har vi bara verkstaden och gillestugan kvar, sen är nederplan ordentligt iordning. Gillestugan är hyfsat iordning, men vi sitter aldrig där nere, det behöver mysas till liksom. Och verkstaden, ja, den är ett kapitel i sig...
Jag smet iväg en stund på dagen idag och åkte hem till Lisa. Stannade till på Blomsterlandet på vägen och köpte lite blommor och sen plockade jag lite lönnlöv när jag kom fram. Idag gjorde jag mitt livs första corsager och jag blev löjligt nöjd med dem. Sen band jag en lite mindre brudbukett och kantade den med lönnlöv, det blev fint. Bruden själv säger att hon gillar mötet mellan de strama rosorna och de spretiga lönnlöven, och brudens ord är lag. Maple leaves it is! Hade ingen kamera med mig, men Lisa fotograferade. Om det är okej med henne kanske jag publicerar dem på bloggen vid tillfälle.
På vägen hem stannade jag och handlade. Maken sätter ju igång med tolvtimmarsdagar den här veckan så han kommer inte äta middag hemma. Så nu kan jag laga mat som jag gillar och jag ska försöka hålla mig lite nyttigare ett tag nu. Köpte på mig mycket grönsaker, kyckling, fisk och jag ska också försöka baka litegrann. Det här är jag väldigt sugen på till exempel: Leilas Picknickbröd. Fast utan salami. Får se vad jag hittar på.

Dagens mest oväntade och ändå bästa kombination: Stekt lax med quinoasallad toppad med... rostad lök. Helskum idé, men en av mina mest lyckade faktiskt.
Jag hade massa mer saker att skriva, men mitt huvud är blankt just nu. Det är hissmusiken som spelas medan man sitter i telefonkö som effektivt raderar alla tankar så man ska glömma varför man ringer. Eller kanske vad det var man skulle blogga om.
Oroa mig för vad det kostar att sitta med uppringt internet tänker jag inte göra. Den räkningen får de baske mig skriva av, för till och med Glocalnet medger att de gjort något fel. När jag kommer på fler kloka saker att skriva dyker jag upp igen!
Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Annica

Hej igen

Lillefar är sjuk annars hade ni gärna fått komma hit en eftermiddag om ni ville. Vi får ha det lite öppet så jag vet hur det blir med lillefar..:(



Kram

2008-06-23 @ 20:41:59
URL: http://[email protected]
Postat av: Lisa

Corsagerna blev verkligen jättefina! Brudgummen skröt för sin best man igår om att han har valt ut blommorna de ska ha på sig :)

2008-06-24 @ 08:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0