Surrealistiskt samtal

Lilla familjen har gått och lagt sig men lillan är lite orolig. Nu har hon dumpat mamma till förmån för trygga pappa, vilket jag också hade gjort om jag var på besök i Sannas hjärna. Följande samtal utspelade sig för en liten stund sedan när hon låg och gosade på min mage:
-Det är ingen fara alls.
-Vad är det som är farligt gumman?
-Ingen fara, mamma.
-Men stumpan, vad är det du är rädd för?
-Farbrorn.
-Vilken farbror?
-Spöket-farbrorn.
-Vart är spöket då?
-Han är inte hemma nu.
Och sen skulle hon gå till balkongdörren och titta efter honom. Vem denna spökfarbror är och vad hon har fått det ifrån har jag ingen aning om. Hon är ju rädd för främmande män och särskilt en på vårt frukostställe, men vi har aldrig skrämt henne med farliga farbröder och definitivt inte spöken, men jag ska ta ett snack med dagis och farmor för att höra om det här har varit uppe vid något annat tillfälle.
Men eftersom jag är lite mörkrädd och öppen för sådant jag inte kan se har jag lite kallsvett i pannan just nu. Man kan ju inte annat än undra...
Ssshhhh.... nu har hon somnat på pappas arm. Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Nettan

spöken i garderoben och troll under sängen är perioder som nog alla barn går igenom. Min tvåa sa med bestämdhet att en gubbe brukade titta på henne genom hennes fönster på nätterna.... bara det att vi liksom bodde på 7:e våningen så det var ju en fysiologisk omöjlighet.

Man får rida ut de där stormarna bara, de går över relativt snabbt ändå. :)

2008-06-16 @ 10:31:52
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/
Postat av: Karin J

Vad läskigt! Jag är också mörkrädd. Hade Elliot sagt något sådant hade han skrämt slag på mig!

2008-06-17 @ 22:54:40
URL: http://karinj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0