Knasblogg

Det tog ett dygn för den att lägga ut inlägget jag skrev igår, och den visar inte en kommentar jag fått. Knepigt.
Inatt fick jag sova, men jag var ändå tröttare än igår när jag vaknade. Piggnade till frammot lunch, men morgonen var seg. Sannabus testade mig verkligen imorse, så till den milda grad att det var skönt att lämna in henne på dagis och åka till jobbet... Det var en osannolikt seg dag på jobbet, två bokningar på åtta timmar plus en överraskningsbokning som vi inte visste om. Jobbade med Christian, det är alltid trevligt. Vi åt middag och snackade en massa, det var inte mycket att göra direkt.
Var hos sjukgymnasten innan jobbet, och när jag var på väg därifrån hände det något konstigt med bilen. Jag körde från Linnéstan och var på väg upp för första backen mot Sahlgrenska när bilen bara dog. Motorn lade av men radion och ac:n var fortfarande igång. Hade flera bilar bakom mig så jag slängde mig snabbt på bromsen och varningsblinkersen och använde den sista styrfarten för att köra in mot kanten. Det gick inte så bra utan jag blev stående tvärs över hela filen samtidigt som det tutades från flera håll. Sket jag fullständigt i, kan inte göra mer än blinka när hela bilen lägger av. Tog ett djupt andetag, lade växeln i Parkering (den måste stå så när man startar en automatväxlad bil). Stängde av tändningen och vred på igen. Och bilen startade och spann som en liten katt. Helskumt. Eftersom jag är helt tappad bakom en vagn när det gäller bilar kan jag bara gissa att den låga bensinnivån i bilen rann bakåt när jag körde i den branta backen och tanken fick hicka. Men det är som sagt bara en gissning, jag hoppas bara att det inte händer igen!
Imorgon är det onsdag och ledig dag, det ska bli skönt. Kanske åker vi till Kållered med Jenny och Benjamin, annars tar vi det bara lugnt och slappar. Jag har lite dålig mamma-stunder att gottgöra henne. Kanske bakar vi lite, vi har pratat om att göra det.  På kvällen ska vi storhandla, för det är ju snart långhelg och det ska bli fint väder. Vi behöver grejor för grillning hemma och picknick ute. Kanske tar vi en sväng med farfars båt också, det kan ju vara trevligt.
Nu är det läggdags! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jenny & Benjamin

Mystiskt med bilen...

Vi hade det bra idag, jag och B. Lite jobbigt att handla så länge tyckte vissa somliga men han var tapper och stod ut med det mesta jag hittade på. ;)

Och vi fick bockat av en del av det som stod på listan/listorna i alla fall.

Jo, Benjamin fick höra att mormor skulle åka med till stugan och han protesterade genast: "Nej. Sanna o Lulia me hem till tudan"

Kram.

2008-06-04 @ 18:19:57
URL: http://jennyonline.blogg.se/
Postat av: Jessica

Knepig bil du har... jag tycker sådant är läskigt. Tänk om bilen dör på motorvägen, med två barn i. Hua!



Hmm... foton... jag tog inget med vår kamera. men har lovat att klippa en film till min bror från mina föräldrars videokamera (den har kamera i sig också) så jag får väl sno ett där.

2008-06-04 @ 21:17:44
URL: http://jesicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0