Jag är farlig. Grrrr.

Idag har jag pratat med Glocalnet för femtioelfte gången. Nu när jag tänker efter har jag pratat med dem tre gånger idag, men imorse, under första samtalet, sade jag till killen på support att om det här inte är klart imorgon vid lunchtid så ringer jag Konsumentverket. Han bad mig ringa vid två igen, det gjorde jag och fick prata med två olika personer som båda ringde tekniska avdelningen åt mig och hejsan tjosan. Och kolla! Bredbandet funkar igen! Tog inte alls en vecka som jag fick veta i torsdags. Undrar vem som är farligast - jag eller Konsumentverket?
Känns som jag suttit i telefon hela dagen idag. Inledde starkt med 30 minuters telefonkö till Försäkringskassan för att se om någon kunde åtgärda det faktum att min lön är lite fel. Försökte mig på samma sak förra veckan, men blev omkopplad och hade ingen lust att sitta i kö den dagen. Men nu kom jag fram till en jätterar tjej (ovanligt bara det, oftast är det sura tanter) som lyssnade, antecknade, och skulle vidarebefordra ärendet. Sedan frågade jag vart jag skulle vända mig för att skicka in en ny ansökan om aktivitetsersättning och hon lovade att skicka ett sådant papper till mig. Inte ens hennes avdelning, men det gjorde det hela till en bra start på dagen. Sen ringde jag min läkare för jag måste ju ha ett läkarintyg med i ansökan, fick tid den 19 augusti. Jag vet att jag var väldigt sent ute, så det är ändå en tidig tid med tanke på att det är semestrar nu. Sedan ringde jag första samtalet till Glocalnet, ringde mamma, ringde maken och till sist Hagabadet för att kolla spa åt mig och maken. Sen tog jag paus och åkte och handlade och gick på Apoteket med en unge som brukar vara väldigt duktig i affären men som idag var som förbytt. Jag försökte betala med henne i kassan men det gick de inte på tyvärr. Sen när vi kom hem ville hon inte ha lunch men jag lyckades muta i henne några plättar. Sen ville hon inte sova middag heller, så det slapp hon. Och sen började jag med telefonen igen, samtidigt som vi målade målarbok, bäddade för dockorna, bakade tårtor av Play-Doh och möblerade om bland gosedjuren. På det hela taget en produktiv dag, och klockan är inte ens fyra än.
Det blåser förvisso ute, men det har inte regnat sedan imorse så jag och lilla fröken Kan-Själv ska nog gå ut och leka en stund. Behöver ägna mig lite åt henne känner jag. Imorse gjorde jag en noggrann prick-inspektion och har hittat två små rackare, en mellan pekfinger och långfinger på vänster hand och en på höger handlov som fortfarande är blåsor, så det blir hemma ett tag till. Men det är en dag mindre till Mullsjö!
Hej så länge!


Grrr

Kommentarer
Postat av: Ullet

Såna där dagar kan göra en tokig, jag blir också fullständigt slut i huvudet o blir irriterad resten av dagen. Varför är vissa totala regelpuckon som inte kan tänka ett enda eget tankedriv i sitt liv? Varför? Hoppas blåsorna försvinner snart! Kram!

2008-06-30 @ 17:05:37
URL: http://gammelbyn.blogspot.com
Postat av: Nettan

visst är det underbart med byråkrati?

Och Glocalnet ger jag inte ens en femöring för, maken till skitbolag har jag aldrig varit med om....

men bra att du lyckades få lite fart på dem ialla fall.

2008-06-30 @ 18:35:04
URL: http://witchypooscorner.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0