Ja se karlar...

Om någon missat det så sov jag bara fyra timmar inatt. Jag har ändå varit tapper denna varma dag, arbetat nästan hela dagen, hämtat Sanna på dagis, handlat, underhållit sagda barn, lagat mat och ivrigt väntat på att maken skulle komma hem så jag kunde få vila. Det sket sig rejält. En tjurig make kom hem vid halv fem, märkte direkt att något inte var som det skulle. Huvudvärk. Jobbigt givetvis, särskilt när det är väldigt varmt och man jobbar utomhus. Så efter maten sade jag åt honom att gå upp till sovrummet och se Glamour där (ja, han tittar på Glamour. Själv orkar jag inte med det). Det gjorde han och han har inte kommit ner ännu. Det var fyra och en halv timma sen. Så jag har fått jonglera piggelinbebisen själv trots att jag bara ville krascha i hammocken. Men så är det att ha småbarn, bara att gilla läget! Så jag och busungen drog upp vissna tulipaner, klippte ner påskliljorna, vattnade och krattade och lade på ny jord i rabatterna och sen sådde vi frön! Prydnadspumpor och riddarsporrar och ringblommor och tre sorter till som jag inte minns namnet på och som jag förhoppningsvis känner igen om de kommer upp för i städivern som följde slängde jag fröpåsarna. För efter planterandet började jag städa leksaker och sopa innergården och slänga gamla kolsäckar och allt möjligt. Så nu är det fint därute. SEN fick jag äntligen tjatat ner bebisen i duschen, vi gjorde plättar till kvällsmat och nu sover hon sött bredvid sin far. Han sömntutan ni vet. Och jag ska göra dem sällskap! Ska bara spola ur badbaljan först. Trädgårdsmästardottern tyckte det var kul att hälla jord i vattnet, så det är nog bäst att jag åtgärdar det innan badlustan flyger i henne imorgon eftermiddag.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0