Nej men hejsan!

Jodå, jag är här i faggorna, jag är bara lite trött. Inte van vid att jobba förstår ni. Har ju varit hemma i tre veckor, först med sjuk Sanna och sen med frisk Sanna då dagis har sommarstängt. Och så i måndags började slitveckan med arbetsstart klockan sex... Vid den tiden brukar jag sova som skönast. Kvällen innan hade jag och maken haft lite dejt och ätit middag på Hard Rock Café och sedan sett The Happening på bio. Den var bra för övrigt, lite mer kvardröjande läskig än vad M. Night Shaymalyan brukar vara. Men det räcker att se den hemma på tv.
Nog om dejtkvällen. Jag har lärt mig flera nya saker den här veckan, och ändå är det bara onsdag! Tänk vad vis jag kommer vara på fredag! Till exempel så har jag lärt mig att man med lite god vilja kan spruta ner ett helt duschrum med en enda flaska schampo. Jag vet också nu att om man sprutar rött schampo på ett nymålat vitt tak så blir taket rosa, hur mycket man än skrubbar på det. Bland övriga läxor finns vetskapen att om folk inte är hemma så glömmer man av finessen toaborste, att tonårspojkar inte kan resa iväg utan datorer, internet, gameboys och trettioelva andra tekniska finesser. På samma sätt går det inte för tonårsflickor att resa utan plattång, hårtork, sminkarsenal och vax. Vet ni att vax på sliten träbänk är en utmaning som heter duga? Men bortsett från att vi har tio omklädningsrum som ska städas två gånger under arbetspasset så är det faktiskt rätt roligt att jobba under Gothia Cup. Hela huset är fullt av tjejer och killar och deras ledare och föräldrar som ömsom jublar över vinster, ömsom kramas i grupp över en förlust. Det är laganda, småflirtar (även små italienska pojkar charmar tidigt, tro mig) och enstaka dramatiska ögonblick som ambulanshämtningar av skador, brandsynsronder (inga anmärkningar) och små tonårsflickor som missat sista bussen hem till Kullavik och som får bli räddade av storebror på moppe. Från Mölndal till Kullavik på moppe, det tog nog sin lilla tid... Dessutom hade brodern fått leda moppen iväg från huset för att föräldrarna inte skulle vakna, lillasyster hade nog inte lov att vara ute... Även om jag nog tycker att det var fel så måste jag nog ändå säga att det var en himlans rar storebror!
Vi har räknat lite på Gothiakarusellen. Vi har nio lag som sover och duschar i huset. Sedan finns det ytterligare 36 lag som bor på Fässbergsgymnasiet och som också duschar hos oss. 45 lag à 15 personer inkl. ledare blir en sisådär 675 personer, kanske närmare 700. Inte konstigt om det blir lite rörigt! Och sen så har vi ju en mängd lag som spelar fotboll på konstgräsplanen utanför. Så hittills har jag mött svenskar, danskar, tyskar, engelsmän, italienare och skåningar. Tyska kan jag ingen, men det är både roligt och skönt att få damma av engelskan och danskan ibland.

Idag är jag ledig tillsammans med Söt-Sanna, vi ska ut och köpa nya blåbyxor till mig. De jag har på jobbet är minst sagt ventilerade, så det är hög tid för nya. Sen i eftermiddag kommer farmor och hämtar prinsessan, då ska hon sova där två nätter. För imorgon drar jag ut med Cirkus Gothia igen.
Ha det så bra!!!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lisa på AFF (januarigruppen)

Skrattade lite för mej själv när jag läste att du träffat på svenskar, danskar, tyskar, engelsmän, italienare och skåningar... Jag trodde att skåningarna också var svenskar... haha (Själv är jag ju från Skåne).

2008-07-16 @ 13:41:11
Postat av: Julia

Nä nä, jag menar vad jag skriver :D Skåningar är en heeelt egen folkgrupp ;)

(fast mest ville jag se hur noga folk läser, hihi)

Kram på dig och kul att se dig!

2008-07-16 @ 14:25:22
URL: http://chocolatefrog.blogg.se/
Postat av: Annica

Hej

Jag har skrivit utmaningen.

Du verkar ha tuff vecka men kul antar jag?



Kram

2008-07-16 @ 21:59:46
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0