Sleepless... on Hisingen?

Har liksom inte samma klang som den kända filmen. Dessvärre kommer detta att bli ett gnällinlägg. Jag ber om ursäkt i förväg och förstår den som väljer att vända i dörren.
Kroppen har återigen pajat. Fan. Man tycker att efter två veckors vila så borde man palla trycket lite bättre. Tydligen så har kroppen förtvinat istället. Måndag och tisdag gick rätt bra, lite värk, men det är standard såhär års. Sen kom torsdagen. Killen jag jobbar verkar inte gilla att städa duscharna (vem gör det?) men jag tar inte upp det med honom utan gör dem själv istället. Av någon anledning har skrapan vi använder i duscharna bytts ut och den nya tar inte. Jag får ta i dubbelt så mycket och får halva resultatet. Dessutom skall vi städa undan efter viktväktarna, 60 stolar och ett antal bord skall staplas och tas ut ur ett rum. Det är jobbigt att stapla stolar i högar om tio, staplarna blir högre än axelhöjd vilket innebär tyngre lyft. Sedan är också den stora hallen tom vår sista tid och vi brukar passa på att städa den. Men eftersom det används klister i den hallen så måste fläckarna behandlas för hand, vi sprider ut ett medel med mopp. Till skillnad från när jag började som vaktmästare så har vi numer en maskin man åker på istället för att knuffa framför sig, så just den biten är lättare. Ofta får jag köra maskinen men jag tycker inte att det blir lika bra när jag gör det, så igår fick kollegan göra det medan jag spred ut medlet. När vi var färdiga var jag så trött och hade så ont att jag såg stjärnor. Det höll i sig över natten, det blev inte mycket sömn. Idag fick jag krypa till korset, maken spände ögonen i mig vid frukost, det blev inget jobb. Jag har försökt vila, men jag blir rastlös när både maken och Sanna är hemma och det känns som jag inte hjälper till. Med värktabletter i kroppen glömmer jag mig ibland så medan maken tränade så började jag städa Sannas rum. Och sedan möblerade jag om det lite. Jag veeet, jag är en idiot. Maken har fixat och donat med maten och disken och varit jättegullig, det är mitt eget fel att jag inte har vett på att vila. Vi plockade undan lite på nedervåningen efter maten också, vår dotter har för mycket leksaker! Vi har planer på att börja röja i gästrummet också, just nu heter det skräprummet. Och efter att Smulan råkat bli instängd där ett dygn så luktar det inte så gott. Men inte den här helgen... Ikea skall vi däremot försöka hinna med, maken har ett presentkort där på 400 kr så vi ska köpa en ny matta till vardagsrummet. Jag skulle vilja köpa nya sängbord också, och lite annat smått och gott men vi får se vad jag orkar med. Planen är ju att jobba på måndag igen så det gäller att bli fit for fight igen. Dessutom börjar vi vår egen dansklubb på måndag! Och det vill jag inte missa för allt i världen!
Men här ligger jag alltså, yr av värktabletter och kan ändå inte sova. Det kryllar ju av briljanta program på tv klockan två på natten. Girls of the Playboy Mansion... ja ja, jag säger då det. Det finns en kvinna med där som jobbar med tidningen. Hennes näsa ser helt plastig och trasig ut! Undrar om det är en näsoperation som gått fel? Intressanta tankar som susar genom mitt huvud just nu måste jag säga. Kanske bäst jag lägger ned det här för stunden.
God natt från dimmorna

Kommentarer
Postat av: Jessica

Usch vad jobbigt för dig gumman! Jag vet hur svårt det är att vila, särskilt med en 2-åring i huset. Hoppas det känns bättre snart, och att ni hittar något kul på IKEA. Kram

2008-01-12 @ 12:06:48
Postat av: Jenny & Benjamin

Men alltså. Det måste ju hända något med ditt jobb snart. Du kan inte ha det så här, gumman. S är grinig på kommunen så det räcker, ska jag skicka honom att sätta efter dem med blåslampor (vilket han skull göra med stort nöje) eller finns det något annat jag kan göra?
Kram gumman. Hoppas du blir bättre snart igen.
Även om du är hysteriskt rolig när du går på värktabletter ;) "rånare" :D

2008-01-13 @ 00:42:55
URL: http://jennyonline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0