Shopping!

En sån trevlig eftermiddag jag haft! Mötte upp med Karin och Paula för lunch och sedan lite lätt shopping. En fika, och så lite mer shopping. Tyvärr kände jag av lite tidspress eftersom jag och maken hade barnvakt och vi behövde handla kalasmat och födelsedagspresenter efter min spendertur i stora staden Göteborg. Men lite blev det allt!
Till födelsedagsbarnet blev det en liten hängslejeansklänning, ett par gråa mysbyxor och en mörkgrå tröja med en katt på. Till mamman blev det ett par jeans, två rutiga blusar av babydollsnitt och en mörkgrå tunika med rund halsringning och två små fickor fram. Egentligen behövde jag underkläder och pyjamasbyxor också, med tiden räckte helt enkelt inte till.
Men åh så mina fötter värker! Vill man vara fin får man lida pin heter det ju så vackert och det gjorde jag med. Jag vill känna mig fin när jag är ute med mina vänner, men jag glömde att jag inte haft skor med klack på säkert en månad, och om jag haft det så har det absolut inte varit mer än någon timme, så en hel dag i mina svarta halvstövlar har skickat vågor av ont från tårna till ryggen. Men det kommer ha gått över imorgon. Men oj så långsamt det gick i mataffären. Jag hängde på vagnen och släpade mig fram. Så fort vi kom hem slängde jag mig innanför dörren och slet av mig skorna och hoppade i mina chockrosa crocs istället. Aldrig har något så fult varit så skönt. Sedan packade jag ut påsarna ur bilen.
Ikväll har jag gosat med lillan som farmor och farfar levererade hem igen vid halv åttatiden samt bakat kokosrutor. När hon och maken däckat av vid nio gick jag ner och finputsade inför kalaset imorgon. Vi har öppet hus från tolv till fyra och innan dess ska vi ha hunnit till stan och äta frukost och hämta tårtorna. Så även om maken hade fixat och donat med dammsugning, golvtvätt och allmänt plock igår medan jag jobbade så finns det alltid saker att göra. Men nu är i princip allt klart. Kaffet ska bryggas, saften blandas, kakor läggas upp och bord dukas. Men sånt går ändå relativt snabbt. Måste köpa servetter också, det glömde jag idag.

Egentligen är det lite lustigt att jag har ont i ryggen idag av alla dagar. För exakt två år sedan hade mina värkar satt igång med en smäll prick två minuter i nio och bara två timmar senare kröp jag runt på alla fyra i sängen och gnällde. Pratade med Östra som sa att vi kanske inte skulle vänta alltför länge med att åka in och en stund före tolv åkte vi. Svisch sade det och kvart i fyra hade vi fått en mörkhårig liten flicka. Jag kan nästan inte tro att det gått två år. Det känns som igår. Åh vad jag älskar henne!

Godnatt! Imorgon försöker jag uppdatera med lite kalasbilder!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Grattis till födelsedagstjejen! Grattar här istället för aff. Känns dumt när man inte grattat alla. Hoppas hon får en underbar födelsedag!
Kramar från oss!

2008-01-26 @ 13:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0