Out of Line!

Så heter den, den lilla efterlängtade linedanceklubben jag delar med kära, kära vänner! Igår hade vi vårt första planeringsmöte och bildande av klubben på de gyllene bågarna i Mölndal! Tack tjejer, det var en kul kväll! Och med lite brainstormande (brainstorming?) så blev alltså klubbnamnet Out of Line.

Annars finns det inte så mycket att skriva, dagarna är mest dimmiga. Ringde min sjukgymnast igår och fick en återbudstid idag, kroppen var för matt och spänd för att klara akupunktur tyvärr, det är den behandling som funkar bäst på mig. Men jag fick TENS och så sträckte hon nacken. Fy satan vad ont det gjorde, och en sån fruktansvärd huvudvärk jag haft ikväll, men det är tyvärr så det funkar. Imorgon kommer det antagligen att kännas bättre, och på torsdag kanske jag kan få akupunktur.

Sanna är inne i en helt makalös period, hon härmar alla ord hon hör och hon slutar aldrig pladdra. Det är helt underbart att lyssna på henne! Titta 'ockey är hennes senaste fras, det gör hennes föräldrar och morföräldrar väldigt stolta. Jag har lite dåligt samvete över att jag lämnar henne på dagis fast jag är sjukskriven, men jag är inte någon rolig mamma just nu. Även om hon inte är glad på mig när jag går så är jag säker på att hon har roligare på dagis några timmar och sen komma hem och mysa med mig. Imorgon skall hon dock vara hemma som vanligt, det får gå helt enkelt. Men hon är för härlig när hon pratar i sömnen! Det gör hon nästan varje natt och oftast pratar hon om Molly Mus, hennes nya favoritfigur. Det är störtkul! Oftast så vill hon ligga nära mig på nätterna, men inatt vid femtiden kravlade hon över mig, makade sig nära pappa och sa: Gosa pappa! Sen somnade hon om på hans arm. Och pappa kände sig så stolt och älskad att han till och med flyttade fram alarmet på sin väckarklocka bara för att få ligga kvar och mysa med henne. Sen vågade han knappt gå upp för han var rädd att väcka henne, men då tog mamman tillbaka sin mysplats nära lillan och sen sov de båda sött ett par timmar till.  

Ett sånt sanslöst ruggigt väder! Det bara regnar och blåser! En dag med snö fick vi, och sen dess har det bara regnat och regnat. Två förmiddagar med sol har det varit den senaste veckan, men sen har det kommit regn igen på eftermiddagen. Undrar om det inte snart blir översvämningar trots alla muddringar de gjort av Mölndalsån sen förra hösten? Hoppas inte det. Men nåt är galet med vädret, det är ett som är säkert...

Snuffsan sover djupt bredvid mig med en liten varm hand tryggt mot min sida. Maken har somnat i soffan och jag ska se om det finns något att slötitta på innan jag också somnar.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0