Gula goda majskolvar!

Tänk, jag hade glömt att majskolvar kunde vara så gott. Hittade några välkylda stackare längst ner i frysen idag och kokade till lunch. Okej, de har nog varit frysta aaaningen för länge, typ två och ett halvt år, men de var rätt goda ändå, med massor av smör och salt. Och så blir man ju glad av att titta på dem!  När jag var i USA åt jag vit majs, det var också väldigt gott men något sötare än gul majs. Jag har sett röd-vit-blå majs på bild också, men jag hittade ingen när jag googlade. Undrar om man äter den på samma sätt som gul majs? Popcorn görs väl av en särskild sorts majs om jag inte minns fel?

Jag jobbade några timmar idag, men det var inte mycket att göra och jag hade rätt ont, så jag åkte hem vid lunchtid och sov middag med stumpan. Det var mysigt. Hade tänkt att åka och handla efter luren, men när jag vaknade hade svärmor kommit förbi med mat för Stefan var ju sjuuuuk. Okej, lite sjuk var han, igår! Dålig i magen på dagen på jobbet och sen frossa och lite feber på kvällen, men han var helt frisk idag. Alltså, hon är ju jättesnäll, men ändå! Hon kommer ju aldrig med saker vi behöver. TVÅ paket lätt och lagom hade hon köpt, och vi hade ett oöppnat i kylen redan. Sex liter mjölk och ett paket kalvkorv. Okej, mjölken går väl åt och maken äter kalvkorven, men det var ju inte direkt grejor vi behövde... Så jag måste ändå ut och handla, men jag ville inte såra maken eller svärmor genom att gå ut och göra det idag. Hon får jättegärna handla, det är inte det, men då kan hon väl fråga vad vi behöver i så fall? Usch vad jag är otacksam, jag skäms.

Sanna och jag hade lek-kväll ikväll. Vi busade i bollhavet, byggde duplo, bäddade för dockorna, läste böcker och massa annat skoj. Sen fick hon kvällsmat och tog ett bad och sen gick vi och lade oss vid nio. Hon somnade inte förrän närmare halv elva, och en timme senare vaknade hon och kräktes över hela sin säng. Maken bäddade om medan jag klädde av henne och spolade av henne i badkaret. Sen har hon vaknat med tjugo-trettio minuters mellanrum och kräkts. De två första gångerna var det ju kvällsmaten, men de senaste tre gångerna har det bara varit galla. Och det gör så ont i mig. Om jag kunde skulle jag ta det så hon slapp. Det går ju inte att förklara för henne att det är bättre att spotta ut det, och att det måste ut så hon inte andas in det. Jag vet inte hur stora riskerna är för det, men jag får ju tvinga henne att böja sig framåt, jag är så rädd att hon ska få ner det i lungorna. Vi har ju varit väldigt bortskämda med att hon inte får magsjukor. En gång tidigare har det hänt tror jag. Hon kräktes ju knappt som bebis, så jag känner mig lite handfallen. Maken var med de tre första omgångarna, men sen sa jag åt honom att sova. Det kommer ju inga mängder och jag kommer ändå inte sova på flera timmar förrän det lugnar ned sig för henne. Och då kan jag ju sova imorgon istället. Det har börjat regna och komma kraftiga vindbyar, så det kommer nog att vissla i skorstenen imorgon förmiddag så då bör vi ju ändå inte gå ut. Vår vanliga lördagsfrukost är ändå utesluten, tror inte Sannas mage klarar det. Imorgon eftermiddag är det tänkt att vi ska åka till mina föräldrar och äta middag och se på Frölunda, men det beror helt på Sannas allmäntillstånd och frågan om det är smittsamt och de inte vill riskera att bli smittade. Det återstår att se helt enkelt.

Musiken för linedancen börjar ta form. Det är inget jättebibliotek, men vi ska nog kunna hålla oss flytande på det. Hoppas bara inte jag blir sjuk nu också så jag missar måndagen. Då blir jag sur.

Nu har min ängel somnat om tätt intill pappa med sin lilla hand mot hans hals. Hoppas hon får sova ett tag nu. Min lilla älskling...

Kommentarer
Postat av: Annica

God morgon. Hur är det för lillskruttan nu? Här har R fortfarande feber, snorar och kliar i ögonen. Var hos läkarn igår och de hittade inget fel på honom *suck*
Hoppas ni får en bra dag.
Kram

2008-01-19 @ 09:04:50
URL: http://anki72.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0